• وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد:

اجرای ۱۶۲ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور/برخی از پروژه ها تا پایان دولت افتتاح می شوند

اجرای ۱۶۲ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور/برخی از پروژه ها تا پایان دولت افتتاح می شوند
   
اجرای ۱۶۲ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور/برخی از پروژه ها تا پایان دولت افتتاح می شوند |||| ||||

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه علی‌رغم تمام تحریم‌ها اما در دولت دوازدهم توانسته‌ایم بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح کنیم، گفت: اکنون حدود ۱۶۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حال ساخت است و انتظار می‌رود تا پایان این دولت برخی از پروژه‌ها را به افتتاح برسانیم.

علی‌اصغر مونسان دوشنبه ۱۰ خرداد در آیین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی و تعدادی از پروژه‌های میراث فرهنگی فارس با اشاره به اینکه ۶۷۰ هتل در کشور در حال ساخت است که ۱۷۵ مورد آن دارای ستاره‌های ۴ و ۵ است، افزود: قطعا افتتاح این طرح‌ها آینده روشنی برای گردشگری را نوید می‌دهد.

او ادامه داد: بیش از ۴۰۰ واحد هتل در دولت تدبیر و امید افتتاح شده و حدود ۲۰۰ واحد اقامتگاه بومگردی در بخش گردشگری نیز به بهره‌برداری رسیده که ظرفیت‌ تخت‌ها را به ۴۶۰ هزار تخت رسانده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اضافه شدن بخش طبیعت‌گردی به فعالیت‌های گردشگری که عمدتاً فرهنگی و تاریخی بوده است، گفت: این مهم موجب جذب گردشگران شده و امکان رقابت را در منطقه برای ایران ایجاد کرده است.

مونسان بیان کرد: در حال حاضر ۱۸ مجموعه گردشگری در حال بهره برداری و در بدترین شرایط اقتصادی و تحریم توانستیم بیش از ۲۰۰۰ قلم اشیاء تاریخی در حراج‌های خارجی به کشور عودت دهیم. 

او یادآور شد: بیش از  100 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در بخش گردشگری پرداخت شده است و ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در بانک‌ها در مرحله پرداخت داریم.

وزیر میراث فرهنگی از احیای کاروانسراهای کشور و تبدیل آنها به هتل کارونسرا خبر داد و گفت: این اقدام با واگذاری کاروانسراها اجرایی شده است.

مونسان همچنین طرح تجاری سازی، برندینگ، بسته بندی و طراحی صنایع دستی را از دیگر اقدامات اخیر این وزارتخانه عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته و در بخش صادرات صنایع دستی، علی‌رغم فراگیری بیماری کرونایی اما رشد این بخش متوقف و منفی نشد.

مونسان با اشاره به اینکه با بهره برداری از ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری، گوی رقابت گردشگری را از کشورهای همجوار ربوده‌ایم، افزود: نسبت به واگذاری حق بهره برداری از برخی از واحدهای تاریخی به بخش خصوصی اقدام شد تا با جذب اعتبار این طرح‌ها نسبت به بهره برداری و احیای ۵٠٠ باب خانه تاریخی در کشور اقدام شود.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به بودجه کم این وزارتخانه در خصوص مرمت و نگهداری ابنیه تاریخی، گفت: اگر بخواهیم مجموع اعتباراتی که در بودجه برای نگهداشت ٣۴ اثر ملی و ٢۴ اثر جهانی پیش‌بینی شده است را صرف این آثار کنیم سرانه بودجه نگهداری هر اثر نزدیک به پنج میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
846 کلیک ها  دوشنبه, 10 خرداد 1400 13:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا