آرامگاه سعدی میزبان رونمایی از دومین جایزه کتاب سال فارس

آرامگاه سعدی میزبان رونمایی از دومین جایزه کتاب سال فارس
   
آرامگاه سعدی میزبان رونمایی از دومین جایزه کتاب سال فارس |||| ||||

رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جایزه کتاب سال فارس به همراه بزرگداشت زنده یاد استاد منصور اوجی در آرامگاه سعدی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش راستین آنلاین  معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: رونمایی از پوستر و فراخوان دومین جایزه کتاب سال فارس به همراه بزرگداشت زنده یاد استاد منصور اوجی در آرامگاه سعدی شیراز برگزار می‌شود.

مهدی امید بخش افزود: آئین یاد شده با حضور تعداد محدودی از اهالی فرهنگ، ادب و هنر ساعت ۷ عصر شنبه هشتم خرداد ماه  برگزار می‌شود.

او ادامه داد: به پاس یک عمر هنرآفرینی در مقوله شعر و ادب، مراسم رونمایی از پوستر و فراخوان «دومین جایزه کتاب سال فارس» با تکریم از زنده یاد «استاد اوجی» و شعرخوانی تنی چند از شاعران نامی شیراز در نظر گرفته شده و تلاش داریم تا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دیگر مسئولان فرهنگی استانی و کشوری برنامه را در جوار حضرت سعدی به اجرا بگذاریم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: نویسندگی و بیان اندیشه‌ها از یک سو و از سوی دیگر کتاب‌خوانی، آشنایی مردم را با اندیشه‌ها و دانش‌ها بیشتر خواهد کرد و این امر رشد فرهنگی، اجتماعی، علمی و ادبی را برای آنان به دنبال خواهد داشت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی، وظیفه نهادی خود می‌داند تا با شناساندن کتاب‌ها و نویسندگان به مردم، این امر را بیش از پیش رشد و گسترش دهد که با این دیدگاه؛ جایزه کتاب سال برای شناساندن بهترین کتاب در فارس برنامه ریزی شده است.

او با بیان اینکه جای خالی این ادیب فرزانه برای همیشه در شیراز و فارس احساس می‌شود، گفت: هر گاه اشعار زنده یاد منصور اوجی که سال‌های بسیاری را به گوش جان می‌شنویم و می‌خوانیم بر این باوریم که ادبیات و اندیشه ایشان دارای تأثیرات قابل توجهی در حوزه فرهنگ داشته و شناسنامهٔ آشکاری از شهر و دیارش را با خود همراه دارد و آثار و فعالیت‌های فرهنگی او مایه بسی مباهات و افتخار است، چرا که عمر پربار خود را در راه خدمت به فرهنگ و ادب این سرزمین صرف کرد و در راه اشاعه زبان و ادب پارسی گام‌های مؤثری برداشت.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
742 کلیک ها  سه شنبه, 04 خرداد 1400 09:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا