نهال میزبان عروسک های شیرازی شد

نهال میزبان عروسک های شیرازی شد
   
نهال میزبان عروسک های شیرازی شد |||| ||||

 فیلم مستند کوتاه «عروسک ها بر آب می میرند» (با موضوع سیل فروردین ماه سال گذشته در شیراز) به کارگردانی فائزه کریمی در بخش مسابقه هفدمین دوره‌ جشنواره‌ بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال، حضور دارد.

 
به گزارش  راستین آنلاین به نقل از فائزه کریمی، این فیلمساز جوان شیرازی که در حال حاضر دانشجوی ترم ششم دانشگاه هنر شیراز و تنها شرکت کننده از استان فارس در این جشنواره است، ضمن تشکر از همه کسانی که در این مستند یاری اش دادند، گفت: سینمای مستند قدرتِ بسیار عجیبی در بازنماییِ واقعیت دارد و این امکان را به مخاطب می‌دهد تا فعالانه و بدون پالایش دست به تفسیر بزند.

 

وی در ادامه افزود: این جشنواره بخاطر شرایط همه گیری ویروس کرونا به صورت آنلاین (برخط) در هفته ی اول خرداد ماه برگزار میشود و از پلتفرم وُدیو، برای مخاطبان قابل دسترسی است.

 

محمد ناصریراد تهیه کننده ی این اثر ضمن تقدیم این مستندِ کوتاه به لعیا نریمانی، کوچکترین قربانیِ سیل فروردین ماهِ سالِ ۹۸ دروازه قرآن شیراز گفت: همیشه سعی بر آن است که این دست حوادث تلخ و ناگوار که خاطر همگان را مکدر کرده، هر چه سریعتر به دست فراموشی سپرده شود، ولی پدیده ای به نام سینما با هویتِ فیلم، همانند همه ی هنرهای قبل از خود بالاخص ادبیات، به شدت متاثر از ظرفِ زمانه خویش است و مظروف را بر اساسِ هر آنچه که در جامعه در جریان است، شکل می دهد. و همین امر موجب میگردد هر آنچه قرار بود به فراموشیِ خاطره ها سپرده شود، مانند آیینه ای تمام نما، قد عَلَم کند.

 

به نوعی سینما، آیینه ی زمانه ی خویش است و حال و احوال مردم را انعکاس داده و به موازات پیشرفت فناوری، جای بزرگی را اشغال کرده که پیش از این شعر و ادبیات و نقاشی و موسیقی آن را بازتاب می دادند.

 

ناصریراد در ادامه افزود: متاسفانه شاهدِ بی مهری و طرد فیلمسازان جوان و مستعد از طرفِ نهادهای ذیربط و عدم حمایت مادی و معنوی از این دست فیلمسازان هستیم که امیدوارم از این پس در این روند شاهدِ بازنگریِ اساسی باشیم.
 
دیگر عوامل این مستند عبارت از محمد ناصری راد (تهیه کننده، تصویربردار و تدوینگر)، ساسان حیدرپور (مجری طرح)، مسیحا رحیمی (مدیر تولید)، علی بلندنظر (صدابردار و صداگذار)، نیلوفر روی چمن (نویسنده گفتار متن)، فاطمه السادات معایر (عکاس)، ستایش شجاعی (گوینده ی گفتار متن)، آوین چمن آرا (بازیگر)، نیلوفر روی چمن (انیمیت و کمپوزیت)، سولماز کریمی (طراح پوستر)، حسین بلندنظر (تایپوگرافی) و پریسا کاظمی (روابط عمومی) است.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1424 کلیک ها  دوشنبه, 27 ارديبهشت 1400 17:14
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا