دعوت از قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از نمایشگاه مجازی

دعوت از قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از نمایشگاه مجازی
   
دعوت از قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از نمایشگاه مجازی |||| ||||

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن كریم در ماه مبارك رمضان كه تاكنون بیش از 3 میلیون مراجعه‌كننده داشته است، از تمام قرآن‌دوستان فارس برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به‌عمل آورد .

صابر سهرابی  اعلام داشت: این نمایشگاه از ۱۱ اردیبهشت کار خود را آغاز و  در ساعات اولیه آن بیش از سه میلیون بازدید کننده داشت .

او ادامه داد : در دو بخش فروشگاهی و محتوایی به مدت ۱۰ روز شاهد آغاز فعالیت سامانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی اینترنتی www.iqfa.ir هستیم که در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال شده تا مخاطبان قرآن امسال به صورت مجازی به بازدید از این نمایشگاه بپردازند.

به گزارش راستین انلاین به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در دو بخش فروشگاهی و محتوایی به مدت ۱۰ روز ادامه دارد، گفت: نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، طبق اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز نخست نمایشگاه مجازی قرآن کریم بازدید میلیونی به ثبت رسیده است و طبق این آمار، بیش از سه میلیون مراجعه در ۱۲ ساعت ابتدایی آغاز به کار نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم ثبت شده است و همچنین در این مدت بیش از ۹۵ هزار کاربر «یونیک» نیز در این فاصله به سایت :iqfa.ir مراجعه کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به ارائه تسهیلات برای ۱۲ هزار فعال قرآنی و اینکه در حوزه آموزش و پژوهش‌های مجازی و کودک و نوجوان خدمات شایسته‌ای به علاقه‌مندان ارائه شده اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی با حمایت ویژه و مؤثر بانک صادرات ایران، ارائه می‌شود. همچنین به صورت ویژه در بخش فروشگاهی از خدمات و همدلی‌های خانه کتاب و ادبیات ایران بهره برده می شود و بخش عرضه محصولات در تمام حوزه‌ها بر عهده شرکت ملی پست است که این یک کار سنگین و طاقت‌فراست که اگر انگیزه الهی و فرهنگی همراه آن نباشد، قرین موفقیت نخواهد شد.

سهرابی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی قرآن کریم فرصتی برای اعتلای جامعه اسلامی و بشری برای نزدیک شدن به قرآن باشد، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ ناشر، آثار و منابع دینی،‌ قرآنی و دفاع مقدس حضور قابل توجه نشان دادند و ۵۰۰ مؤسسه و مرکز قرآنی و دینی در بخش محتوایی مشارکت دارند و با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی باعث می‌شود جامعه روستایی نیز مشارکت داشته باشند، آثار و کتاب‌ها را بیش از آن چیزی که در حالت عادی پیش‌بینی شده به دست خریداران رسیده است. این در یک حجم غیر قابل تصور شامل بیش از یک میلیون و دویست و پنجاه هزار کتاب فروخته شده و ۸۵۰ هزار نشانی، و ارسال به بیش از ۱۷ هزار روستا بوده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در دو بخش خدمات فروشگاهی و خدمات محتوایی در حال برگزاری اس، گفت: نمایشگاه امسال در بستر فضای مجازی برگزار و علاقه‌مندان تا 20 اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی قرآن کریم به نشانی www.iqfa.ir از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کنند و کتاب‌های مرجع قرآنی و دینی چاپ شده قبل از سال ۱۳۹۲ در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم موجود است و همچنین کتاب‌های ناشران با ۲۰درصد تخفیف در این نمایشگاه عرضه می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: بر اساس هماهنگی با شرکت همراه اول، تعرفه اینترنتی بازدید و خرید از نمایشگاه رایگان می باشد و در این رویداد، بیش از ۱۰۰۰ موسسه و مرکز قرآن و نیز ناشران فعال در این حوزه، حضور دارند و بیش از ۳۰ نشست تخصصی در فضای داخلی کشور و فضای بین‌الملل برگزار میشود. 

سهرابی ابراز داشت: نمایشگاه مجازی قرآن کریم برخلاف نمایشگاه سالهای گذشته قرآن که در ساعات محدودی برپا بود، ۲۴ ساعته است و علاوه بر این، فرصتی است که تمام هموطنان از اقصی نقاط کشور از امکانات فروشگاهی و نمایشگاهی آن استفاده کنند. همچنین به حدود ۱۶ هزار فعال قرآنی بن خرید و تسهیلات اختصاص داده شده است و بخش فروشگاهی فقط در ایام برگزاری نمایشگاه در دسترس بوده، اما بخش خدمات محتوایی پس از برگزاری نمایشگاه، همچنان خدمتگزار شما علاقه‌مندان خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: نخستین نمایشگاه مجازي قرآن کریم با شعار «قرآن؛ کتـاب رشـد و رویـش » از 11 اردیبهشـت (18 رمضـان) کـار خـود را آغـاز و تا 20 اردیبهشت (27 رمضان) به مدت 10 روز، به‌صورت تمام‌وقت (24 ساعته) ادامه فعالیت و ارائه خدمت خواهد داشت و در بخش خدمات فروشگاهی، آثار مکتوب منتشرشده، متعلق به هشت سال گذشته(ابتدای 1392 تـا انتهـای 1399) در سـه حـوزه قرآن، دین و دفاع مقدس توسط ناشران عرضه و به فروش خواهد رسید. 

سهرابی اعلام داشت: اعطای بن خرید از نمایشگاه به 12 هزار فعال قرآنی و فرهنگی انجام شده و در بخش خدمات محتوایی، زمینه مشارکت و حضور تمامی مؤسسات، مراکز و فعالان قرآنی و دینی که امکان ارائه خدمات ممتـاز و خلاقانه در حوزه‌های مختلف آموزش، مشاوره، کودك و نوجوان، نگارخانه آثار هنری و ... به مردم را دارند، فراهم‌شده است و در بخش خدمات محتوایی، 30 نشست علمی ترویجی با موضوعات روز حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی با حضور اسـاتید و صاحب‌نظران برگزار میگردد که 10 نشست آن در حوزه بین‌الملل و با حضور کارشناسان، اساتید و صاحب‌نظران کشورهای مختلف اسـلامی تشکیل می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و اترشاد فارس گفت: فرآیند توزیع بن‌های خرید از نمایشگاه مجازی قرآن کریم ویژه فعالان قرآنی کشور از امروز بین ۱۶ هزار و ۵۰۰ فعال قرآنی آغاز شد و فعالان قرآنی مشمول دریافت بن نمایشگاه مجازی قرآن می شوند و حافظان کل قرآن، قاریان ممتاز، مدیران مؤسسات قرآنی، مربیان قرآنی، هنرمندان آثار قرآنی، نویسندگان و مؤلفان آثار قرآنی مشمولان بن خرید از نمایشگاه مجازی قرآن کریم هستند.

سهرابی بیان داشت: پیش از این، عدد مشمولان دریافت بن ۱۲ هزار نفر اعلام شد اما با توجه به جذب منابع و حمایت مالی حامیان نمایشگاه تعداد فعالان قرآنی تحت پوشش به ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافت و بن‌ها از امروز قابل استفاده هستند و مبالغ بن خرید از ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان است و مشمولان دریافت بن خرید از طریق ارسال پیامک نسبت به میزان بن تخصیصی خود مطلع می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس در پایان اظهار کرد: مشمولان بن خرید از نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم می‌توانند پس از دریافت پیامک، با مراجعه به بخش فروشگاهی سامانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم و ثبت کدملی خود، نسبت به خرید اقدام کنند و اطلاعات مشمولان بن خرید از نمایشگاه با همکاری مراجع ذیربط قرآنی از جمله شورای عالی قرآن(قاریان)، اتحادیه موسسات قرآنی(مدیران مؤسسات)، سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(حافظان و مربیان) تهیه شده است و امسال به ترتیب ۶ هزار و ۷۰۰ حافظ کل قرآن، ۲ هزار و ۶۵۰ مدیر مؤسسه قرآنی، ۳ هزار و ۴۰۰ مربی قرآن و ۲۵۰ قاری ممتاز و بین‌المللی از جمله مشمولان این تسهیلات است.

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
912 کلیک ها  چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 16:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا