کشف اشیای تاریخی منحصر بفرد در منطقه باستانی مرودشت  

کشف اشیای تاریخی منحصر بفرد در منطقه باستانی مرودشت  
   
کشف اشیای تاریخی منحصر بفرد در منطقه باستانی مرودشت   |||| ||||

  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت از کشف اشیای تاریخی منحصر به فرد توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان و با همکاری دوستداران میراث فرهنگی خبر داد .

 به گزارش راستین آنلاین بهمن مردانی در این رابطه به صورت مجازی در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: شهرستان مرودشت به دلیل قدمت تاریخی خود دارای محوطه ها، تپه ها و بناهای تاریخی متعددی از دوران پیش از تاریخ تا دوره های تاریخی و اسلامی می باشد که این آثار در پهنه دشت و یا در ارتفاعات قرار گرفته است.

 

 گفت: با پیگیری های یگان حفاظت از میراث فرهنگی و تعاملی که با دوستداران میراث فرهنگی وجود داشت در منطقه باستانی شهرستان مرودشت نیز اشیای تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ کشف شد.

محمد تقی قلعه نویی، کارشناس مسئول باستان شناسی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت در این باره گفت: این اشیاء مهره مانند متعلق به دوران پیش از تاریخ و دوران تاریخی می باشد که بعضاً به عنوان گردنبند و دستبند بوده که همراه با اجساد دفن می شدند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد اشیاء مکشوفه، جنبه تدفینی داشته که به دلیل مجهول بودن محل پیدایش آن، در حال حاضر امکان سنجش قدمت دقیق آنها مقدور نمی باشد.

 وی افزود: در تشخیص دقیق قدمت اشیاء مکشوفه، مطالعه سفالینه های تدفینی هم دوره با آن نیز می تواند راهگشا باشد و در تعیین قدمت مورد استفاده قرار گیرد.

قلعه نوعی با اشاره به محل اکتشاف این اشیاء نفیس در کوه های کامفیروز که توسط آقای نادر طاهری از دوستداران میراث فرهنگی کشف و تحویل میراث فرهنگی گردید، بیان داشت: با انجام پژوهش و استخراج اطلاعات دقیق تر از اشیاء کشف شده، می توان در آینده نزدیک این آثار را در موزه در معرض نمایش قرار داد و معرفی کرد. 

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1084 کلیک ها  سه شنبه, 12 اسفند 1399 13:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا