فروش بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی استان فارس اینترنتی می‌شود

فروش بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی استان فارس اینترنتی می‌شود
   
فروش بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی استان فارس اینترنتی می‌شود |||| ||||

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از فروش بلیت اماکن تحت مدیریت اداره‌کل استان به‌صورت اینترنتی خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مصیب امیری اظهار کرد: با فراهم شدن قابلیت فروش الکترونیکی بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی، این اداره‌کل از سال ۱۳۹۷ امکان فروش به‌صورت اینترنتی از طریق سایت و اپلکشین تلفن همراه تاپ اجرایی شد.
 
او افزود: در حال حاضر لزوم بهره‌مندی از این قابلیت با توجه به بیماری کرونا به‌شدت احساس می‌شود و از این ‌پس فروش بلیت اماکن تاریخی‌فرهنگی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فقط به‌صورت اینترنتی خواهد بود.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور و مشکلات ایجاد شده براثر همه‌گیری ویروس کرونا، به‌منظور جلوگیری از هرگونه ازدحام و شیوع چرخه گسترش، لزوم استفاده از فروش بلیت غیرحضوری و اینترنتی بسیار محسوس است در همین راستا از تاریخ ۱۶ اسفندماه جاری آغاز این طرح آغاز می‌شود.
 
او عنوان کرد: حضور گردشگران در ایام نوروز در اماکن فرهنگی‌تاریخی استان نیازمند مجوز ستاد ملی و استانی کرونا است که لازمه آن رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود، به‌ این منظور برنامه بازدید و نوبت‌دهی برای جلوگیری از تجمع در این اماکن در دست بررسی است و زمینه فروش بلیت اینترنتی در سامانه فراهم است و منتظر اعلام ستاد استانی کرونا هستیم.
 
امیری اعلام کرد: سامانه فروش اینترنتی بلیت اماکن فرهنگی‌تاریخی به آدرس bilit.tafrihati.com و همچنین برنامه اندروید تلفن همراه تاپ، سایت TOP.ir و برای گوشی‌های تلفن با سیستم‌‌عامل IOS و سایت اداره‌کل استان به نشانی www.farschto.ir برای تهیه بلیت، در دسترس عموم مردم است.
 
او بیان کرد: مجموعه فرهنگی‌تاریخی حافظ، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدی، محوطه تاریخی تخت جمشید، موزه اشیای تاریخی تخت جمشید، نقش رجب، مجموعه تاریخی نقش رستم، مجموعه تاریخی پاسارگاد، ارگ کریم‌خان زند، حمام وکیل، موزه سنگ هفت‌تنان، موزه پارس، موزه نورآباد، موزه خط نی‌ریز، موزه کازرون، شهر تاریخی بیشاپور، نقوش تاریخی تنگ چوگان، موزه تاریخی بیشاپور، کاخ ساسانی سروستان، کاخ اردشیر فیروزآباد، برنامه نور و صدای تخت جمشید ازجمله آثار تحت پوشش این اداره‌کل است. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
985 کلیک ها  سه شنبه, 12 اسفند 1399 08:50
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا