رونمایی ازمستند"نایب الامام"سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی

رونمایی ازمستند"نایب الامام"سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی
   
رونمایی ازمستند"نایب الامام"سیدنورالدین حسینی الهاشمی شیرازی |||| ||||

محمدعلی یزدانی کارگردان مستند"نایب الامام" که به شرحی اززندگانی،آثار، خدمات، مجاهدات،وتاثیرات دینی وسیاسی مجتهد عالی مقام حضرت آیت اله العظمی حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی الشیرازی (رض) چهره نامدارمرجعیت شیعی درعصراستبداد پهلوی می پردازد اظهار کرد:تهیه کنندگی این اثربرعهده دوست و فرهیخته ارجمند جناب اقای"محمدجعفری" و مجری این طرح وپروژه مهم موسسه "مها فیلم" است.

 
به گزارش راستین آنلاین یزدانی گفت:این اثرارزشمند وبی نظیرکه به نحوی تقریبا جامع به بیان ونمایش ابعاد گوناگونی ازشخصیت وجودی یکی از مشاهیر رجال ونام اوران فارس وایران یعنی زنده یادوزنده نام آقاسیدنورالدین حسینی الهاشمی  میپردازدو سازمان هنری ورسانه ای"اوج" هم درتهیه آن نقش آفرینی کرده، میتواندمعرف خوبی برای شناخت نسل امروز و فردای ماازیک اسطوره فراموش ناشدنی استکبار ستیزی ایران در یک دوره مهم تاریخی یعنی اواخر عصرقاجار و اوایل عهد پهلوی باشد.
 

مستند "نایب‌الام"، پیرامون زندگی و خدمات و مجاهدات آیت‌الله حاج سید نورالدین حسینی‌الهاشمی، سه‌شنبه ۱۳ اسفند در شیراز رونمایی خواهد شد.

کارگردان مستند "نایب الامام" یکشنبه ۱۰ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در این مستند تلاش کرده‌ایم به شکلی جامع، ابعاد مختلف زندگی و شخصیت آیت‌الله العظمی حسینی الهاشمی را به عنوان یکی از مشاهیر روحانتی و از نام‌آوران فارس و ایران را به تصویر بکشیم.

محمدعلی یزدانی با بیان اینکه به تصویر کشیدن زندگی، آثار، خدمات و فعالیت‌های مشاهیر مختلف ایران، یکی از مهمترین وظایف فعالان سینما محسوب می‌شود، این مستند را معرفی کننده بخشی از تاریخ و یک چهره تاریخی و اثرگذار در بحث استکبارستیزی اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی دانست.

او با اشاره به انجام کار تحقیقی برای تولید این اثر مستند، گفت: این اثر مستند چهارشنبه ۱۳ اسفند در مجموعه سینماهنر شهر آفتاب شیراز، با حضور جمعی از شخصیتهای ملی و استانی اعم از روحانیون، فرهنگوران و دوستداران و اردتمندان آیت‌الله حسین‌الهاشمی و فرزند برومند آن شخصیت برجسته، اکران خواهد شد.

یزدانی گفت: استان فارس و دارالعلم شیراز طی قرون متمادی مرکز نشر علم و پرورش بزرگانی فراوانی در حوزه‌های مختلف بوده و معرفی این چهره‌های شاخص و مفاخر به نسل جوان، امری مهم و ضروری است که نباید از آن غافل شد.

کارگردان مستند نایب الامام، یادآور شد که در تهیه این اثر، ده‌ها هزار برگ اسناد موجود بررسی و بهره‌برداری شده است، گفت: برای این اقدام، عوامل و دست اندرکاران این اثر متحمل دشواری‌های فراوانی شده‌اند، هرچند که انتظار داشتیم افراد حقیقی و حقوقی بیشتری که می‌توانستند ما را در دسترسی به اسناد و مدارک بیشتر یاریگر باشند، همراه می‌شدند.

 آیت‌الله سید نورالدین حسینی‌الهاشمی شیرازی، از روحانیون متنفذ و شخصیت‌های اثرگذار اواخر دوران قاجار و اوایل عهد پهلوی اول بود که علاوه بر مبارزات و مجاهدات مستمر در زمینه استکبارستیزی، شاگردان فراوانی را نظیر حضرات آیات سید محمدهادی میلانی، سید عبدالعلی آیت‌اللهی، عبدالرحیم ربانی شیرازی، سید محمد حسینی شیرازی و احمد بهشتی، در مکتب خود پرورش داد.

آیت‌الله حسینی‌الهاشمی، فرزند روحانی محبوب عصر مشروطه "سید ابوطالب شیرازی(ره)" بود که سال ۱۲۷۴در شیراز متولد شد و سال ۱۳۳۵ در همین شهر درگذشت.

آرامگاه آن روحانی مبارز و مبرز که اکنون به آرامگاه نور شهرت دارد، در خیابان احمدی شیراز واقع شده است.

از آیت‌الله حسینی‌الهاشمی کتاب‌های اسلام و جهان امروز، ترکیب الاجسام، دیوان اشعار، شکست کسروی، حقوق سیاسی اسلام، تحفة الاحیاء فی لیلة القدر، اساس الاصول، بنیان الاصول، اصول فقه، احکام الانام فی شرح شرایع الاسلام، رقائق الحقایق، کتاب الحساب برجای مانده است.

 
گفتنی است موقعیت دینی، علمی، اجتماعی و سیاسی سید نورالدین حسینی شیرازی در زمان حیات خود به اندازه‌ای بالا بود که از وی با عنوان"نائب‌الامام" یاد میشد.برخی استادان او در شیراز و عتبات عالیات عبارت بودند از: حضرات ایات عظام شیخ محمد رضا ثامنی، سید علی کازرونی، آقا ضیاءالدین عراقی، سید محمدکاظم یزدی، میرزا محمدحسین نائینی، میرزا محمدتقی شیرازی ، محمد کاظم شیرازی،میرزا علی آقای شیرازی ،میرزاابراهیم محلاتی، ملا حسین ‌قلی بهاری، شیخ الشریعة اصفهانی وبرخی ازمشاهیر شاگردان اونیز عبارتنداز: حضرات ایات سید محمد هادی میلانی ،سید عبدالعلی آیت‌اللهی،عبدالرحیم ربانی شیرازی،سید محمد حسینی شیرازی واحمد بهشتی.وی فرزندروحانی محبوب عصرمشروطه سیدابوطالب شیرازی(ره) در سال۱۲۷۴در خانواده ای متدین درشیراز متولدودرسال ۱۳۳۵درگذشت و در آرامگاه نور واقع در خیابان احمدی شیراز به خاک سپرده شد،کتابهای اسلام و جهان امروز، ترکیب الاجسام،دیوان اشعار، شکست کسروی، حقوق سیاسی اسلام،تحفة الاحیاء فی لیلة القدر،اساس الاصول،بنیان الاصول،اصول فقه،احکام الانام فی شرح شرایع الاسلام،رقائق الحقایق،کتاب الحساب ازجمله تالیفات اوست.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1894 کلیک ها  یکشنبه, 10 اسفند 1399 17:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا