سربلندی فیلم مستند «تو فکر یک سقفم» در دومین جشنواره شهرهای جدید 

سربلندی فیلم مستند «تو فکر یک سقفم» در دومین جشنواره شهرهای جدید 
   
سربلندی فیلم مستند «تو فکر یک سقفم» در دومین جشنواره شهرهای جدید  |||| ||||

سربلندی فیلم مستند «تو فکر یک سقفم» در جایگاه بهترین فیلم در دومین جشنواره شهرهای جدید کشور، فرصتی فراهم آورد تا با دو کارگردان این فیلم، گفتگویی داشته باشیم.

به گزارش راستین آنلاین فیلم «به فکر یک سقفم» ساخته مسیحا رحیمی و علیرضا شهسواری، به اصلی‌ترین دغدغه شهرهای جدید و به ویژه گرانی مسکن می‌پردازد و نوسان‌های بازار را به چالش می‌کشد. این مستند کوتاه همچنین توانست جایزه سوم جشنواره کشوری شهرهای جدید و جایزه نخست استانی شهر صدرا را نیز بدست آورد.

مسیحا رحیمی (حسین قشلاقی رحیمی) در این باره می‌گوید: ما در برهه‌ای زندگی می‌کنیم که هر چه جهان رو به پیشرفت می‌رود، زندگی روز به روز پیچیده‌تر می‌شود.

رحیمی ادامه داد: از بین همه نیازهای نخست مردم، مسکن و داشتن سقفی بالای سر، از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها همه جوانان و خانواده‌ها شده است. به ویژه در شهرهای جدید که ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن، از پردرآمدترین شغل‌های دلال‌ها شده است و خرید و یا اجاره یک چهاردیواری برای بیشتر مردم چیزی کم‌تر از رویا نیست.

مسیحا رحیمی افزود: چرا باید در یک شهر جدید نزدیک به ۳۰۰۰ بنگاه معاملاتی ملک و املاک فعالیت کنند؟! در یکی از خیابان‌های شهر صدرا با مسافت ۳ کیلومتر، چیزی نزدیک به ۸۰ بنگاه املاکی وجود دارد! این نگران کننده است! این روزها انگار هدف املاکی‌ها که وظیفه‌شان خانه‌دار کردن مردم است، به بی‌خانمان کردن مردم چشم دوخته‌اند.

علیرضا شهسواری، دیگر کارگردان این فیلم مستند با اشاره به همدلی و رفاقتی که به سرافرازی فیلم انجامیده است، گفت: هدف از ساخت این مستند، گام برداشتن برای نظم دادن به آشفتگی بازار مسکن شهرک صدرا و پاک شدن دلالان و کسانی است که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و نیاز اولیه هر شهروند و خانوار را غیرممکن و دشوار کرده‌اند.

شهسواری افزود: همیشه به فکر این هستم که حرفی را در فیلم‌ها و کارهایم بزنم که حرفِ مردم است. کارهایی انجام بدهم که گامی رو به جلو باشد. باور دارم هر اثری هنری که آفریده می‌شود، باید یک تلنگر و پرسش باشد؛ که اگر پاسخی به آن داده شود در پی خود نظم را به همراه آورد.

وی با بر شمردن دو اصل خدمت به حقیقت و خدمت به آزادی ابراز امیدواری کرد تا این مستند تلنگری باشد که مشاوران املاک و مالکان، با مردم مهربان‌تر شوند و اخلاق و عدالت را بیشتر از هر زمان دیگری مبنا و معیار کار خود قرار دهند.

گفتنی است در این جشنواره، همچنین از حسن ابراهیمی‌نژاد، مقام نخست بخش عکس و لعیا رحیمی، برگزیده بخش فیلم، نیز تقدیر شد.

دست‌اندرکاران این مستند کوتاه:تهیه کننده: ساسان حیدرپور، تصویربردار: مسیحا رحیمی، تدوین:علیرضا شهسواری، صدابردار: محمد زارع

مدیر تولید: حسن ابراهیمی‌نژاد، عکاس و مشاور کارگردان: محمد ناصری‌راد

 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1057 کلیک ها  چهارشنبه, 29 بهمن 1399 08:29
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا