استقبال ۵ هزار فارسی از جشنواره فیلم فجر شیراز

استقبال ۵ هزار فارسی از جشنواره فیلم فجر شیراز
   
استقبال ۵ هزار فارسی از جشنواره فیلم فجر شیراز |||| ||||

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: امسال بیش از ۵۰۰۰ نفر علاقمند به هنر هفتم، فیلم‌های اکران شده در قالب جشنواره فیلم فجر شیراز را تماشا کردند.

 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از ارشاد صابر سهرابی گفت: جشنواره فیلم فجر شیراز در نوبت بیستم خود و با وجود محدودیت‌های موجود که بر اساس آن و به منظور رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی باید تنها ۳۰ درصد از ظرفیت‌های سالن‌های نمایش فیلم استفاده می‌شد، مخاطبان و علاقمندان پرشور شهر شیراز را به سالن‌ها آورد تا برخی فیلم‌ها چندین نوبت نیز نمایش فوق العاده داشته باشند و تعداد نوبت‌های نمایش از ۴۸ به ۶۴ افزایش یابد.
،
سهرابی افزود: تا هفتمین روز جشنواره و در ۵۱ نوبت نمایش حدودا ۳ هزار و ۹۹۰ نفر فیلم‌های جشنواره را به تماشا نشستند و فیلم‌های «شیشلیک»، «ابلق» و فیلم سینمایی «بی همه چیز» بیشترین تعداد مخاطب را به خود اختصاص دادند.
 
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سایر فیلم‌ها نیز فروش خوبی را تجربه کرده اند و تا پایان روز هشتم جشنواره و با رسیدن نوبت‌های نمایش به ۶۴ نوبت نمایش، نیز تعداد تماشاگران به ۵۲۰۰ نفر رسید.
 
سهرابی ادامه داد: بر همین اساس می‌توانیم بگوییم این اتفاق و در واقع روندی که در جشنواره سی و نهم در تهران رخ داده با توجه به اینکه سینماها تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت خود را می‌توانند در معرض فروش قرار دهند، در شیراز نیز این حرکت با رعایت اصول بهداشتی شکل لازم خود را گرفت و در کنار پر فروش‌ترین فیلم‌های این دوره از جشنواره در شهر شیراز امیدواریم تا پایان جشنواره و با توجه به رویه سال‌های گذشته این جشنواره شاهد استقبال مخاطبان باشیم.
 
او اظهار کرد: فروش جشنواره در دوره بیستم با توجه به وضعیت حاکم بر اثر شیوع بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فروش نسبتاً خوبی بوده، چرا که در این دوره جشنواره، سینماها با ظرفیت بسیار محدود نمایش فیلم داشتند و همکاری مخاطبان و تماشاگران در رعایت کردن شیوه نامه‌های بهداشتی، خوب ارزیابی می‌شود و به اندک مواردی یا مصادیقی که شیوه نامه‌ها را نادیده می‌گیرند از طرف مدیر و یا کارکنان سینما تذکر لازم داده شده است.
 
سهرابی گفت: این در حالی است که، اکران بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینما ایران با استقبال رو به رو شد و همچنین با توجه به درخواست تماشاگران شیرازی ۴ اکران ویژه برای علاقه‌مندان فیلم فجر در هنر شهر آفتاب ارائه شد و فیلم‌های مصلحت، روزی روزگاری آبادان، تک تیرانداز، مامان، شیشلیک و زالاوا نیز به جدول نمایش سینماها اضافه شد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس خاطرنشان کرد: بیستمین جشنواره فیلم فجر شیراز از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه جاری در هنرشهر آفتاب و سینما ایران برگزار شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
297 کلیک ها  شنبه, 25 بهمن 1399 12:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا