سرودن آوای ماندگار «میراث سلیمانی» در تخت جمشید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت در ابتدای این همایش ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان مراسم سالگرد با تأکید بر پاسداشت مقام ارزشمند شهید سلیمانی، مطرح کرد: پاسداشت سال‌ها مجاهدت و شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی بر همه ما واجب بوده و اقدامات و تدابیر لازمی که توسط آن مرحوم و هم رزمانش صورت پذیرفته قطعاً جدای از حفاظت تمامیت ارضی این مرز و بوم به نوعی در جهت حفاظت از میراث فرهنگی ما هم نقش ویژه‌ای داشته و خواهد داشت.

 
به گزارش راستین آنلاین بهمن مردانی، منش و اخلاق نیکوی آن شهید بزرگوار را خود یک میراث ماندگار نه‌تنها برای ایرانیان بلکه برای جهانیان دانست و در این باره گفت: همه ما باید تلاش کنیم که این میراث ماندگار و میراث معنوی در جامعه شناسایی و شناسانده شود و ضمن تجلی و ارتقاء ارزش های مطرح آن، این میراث ماندگار را به آیندگان منتقل کنیم.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت، اظهار داشت: آوای ماندگار «میراث سلیمانی» توسط هنرمندان بومی و اهالی فرهنگ سروده و نواخته می شود و اشاعه آن نه تنها در مجموعه جهانی تخت جمشید و بناهای میراثی بلکه به جامعه جهانی باید معرفی گردد.
 
در ادامه نیز محمدتقی قلعه‌نویی، کارشناس مسئول میراث فرهنگی اداره این شهرستان و مسئول یاران انقلاب اسلامی شهرستان مرودشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این فدایی مدافع حریم ولایت و امامت، علمدار آزادگی و مقاومت حاج قاسم سلیمانی و عرض تسلیت به مناسبت ارتحال عمار انقلاب علامه آیت الله مصباح یزدی و همزمانی این دو مصیبت برای شیعیان جهان و ایران اسلامی، اظهار داشت: یک سال از جنایت کوردلانه ترور سیدالشهداء مقاومت می‌گذرد ولی این اقدام نابخردانه هنوز از حافظه انقلابی مردم ایران پاک نشده بلکه به عنوان یک درس تاریخی، ثبت خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: شهید زنده است و امیدواریم در ادامه بتوانیم رهرو خون شهدا خصوصاً مسیر ارزشمند حاج قاسم سلیمانی باشیم تا مشمول لطف خدا و دعای خیر آن شهید بزرگوار، قرار گیریم.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1226 کلیک ها  شنبه, 13 دی 1399 16:05
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا