تفاهم‌ نامه همکاری دانشگاه هنر شیراز با پایگاه میراث جهانی تخت جمشید امضاء شد

طی جلسه‌ای با حضور محمدرضا مغاره، رئیس دانشگاه هنر شیراز و حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تفاهم‌ نامه همکاری‌های علمی – پژوهشی، آموزشی و فنی امضا شد.

 
به گزارش راستین آنلاین  رئیس دانشگاه هنر شیراز گفت: استفاده از پتانسیل‌های موجود در استان از جمله دانشگاه هنر شیراز گام محکم و استوار برای پیشرفت علم و آگاهی و بالا بردن جایگاه دانش و میراث استانی در سطح ملی و بین‌المللی است.
 
محمد رضا مغاره در ادامه اظهار داشت: دانشگاه هنر شیراز به عنوان یک قطب علمی به ویژه در خصوص باستان شناسی و دانش هنری و با داشتن اعضای هیئت علمی محقق و پژوهشگر می‌تواند کمک شایانی به سازمان ‌ها و مراکز علمی که تحقیق و پژوهش برایشان مهم است، کند. 
 
رئیس دانشگاه هنر شیراز با استقبال از همکاری های آتی این مجموعه با دیگر مجموعه ها گفت: این دانشگاه آمادگی خود را از زمان تأسیس و به ویژه اینکه در اصل در رسالت خود نیز به این نگرش همکاری و تعامل اعتقاد داشته است همچنان با آغوش باز از سازمان ‌ها و مراکز علمی در زمینه ‌های متفاوت علمی و پژوهشی به ویژه در بخش هنر و باستان شناسی و مرمت بناهای قدیمی استقبال نموده و خواهد کرد.
 
مغاره در پایان با تاکید بر تداوم همکاری های علمی _ پژوهشی اعلام نمود: همین انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری مابین دانشگاه هنر شیراز و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید خود نشان از عزم و همت و تلاش برای همکاری علمی و پژوهشی را دارد و امید دارم که همین گام‌ ها و اقدامات علمی پژوهشی و فنی مستمر و ادامه‌دار ماند.
 
در ادامه نیز حمید فدایی، مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دانشگاه هنر شیراز و به ویژه از گروه باستان شناسی بیان کرد: مراکز علمی پژوهشی همچون دانشگاه هنر شیراز پتانسیل و فرصت ویژه ‌ای برای استان می‌باشد که از این فرصت باید به نحوی مناسب استفاده کرده و از آن بهره برد.
 
مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: استان فارس نیازمند به یک نظام و مداومت برای کارهای تحقیقاتی، پژوهشی، علمی و فنی برای منطقه بوده و به ویژه برای آثار باستانی که خوشبختانه با وجود دانشگاه هنر شیراز می‌تواند در حوزه‌های مختلف یاد شده، از جمله مرمت بناهای تاریخی باستان شناسی اقدامات مفید و علمی را صورت دهد.
 
وی بیان داشت: در واقع ما چون تجربه را داریم و نظام آموزشی خوبی در حوزه جهانی داریم می توانیم مسائل را توسعه دهیم و در حوزه‌ های مختلف از جمله اشیا، موزه داری و مرمت با استفاده از پتانسیل های همکاری علمی و پژوهشی اقدامات خوبی انجام دهیم.
 
شایان ذکر است این تفاهم‌نامه مابین دانشگاه هنر شیراز و پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در زمینه های علمی، پژوهشی آموزشی و فنی امضاء گردید که همکاری و همکنشی و مشارکت فعال، کوشش برای ارتقاء سطح علمی، تحقیقاتی، اجرایی تقویت رویکرد برنامه‌ریزی و سیاست گذاری، مدیریت دانش، تبادل تجربیات و اعتبار بخشی به پژوهش های علمی، همکاری و پشتیبانی پایگاه در زمینه نظام ارزیابی عملکرد دانش آموختگان دانشگاه از اهداف اصلی این تفاهم نامه خواهد بود.
 
این جلسه با حضور رئیس دانشگاه هنر شیراز، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، معاون پژوهشی و آموزشی دانشگاه و تنی چند از اعضای هیأت علمی گروه باستان شناسی در دانشگاه هنر شیراز برگزار گردید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
915 کلیک ها  سه شنبه, 02 دی 1399 20:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا