عزم جدی برای کمک به تیم فوتبال قشقایی شیراز

راستین آنلاین-تیم فوتبال قشقایی شیراز گرچه تیمی نوپا و جوان در فوتبال کشور محسوب می‌شود، اما با داشتن طرفداران و حامیان دوآتشه‌اش به یکی از تیم های  پرطرفدار فوتبال کشور تبدیل‌شده است.



نام قشقایی زمانی بیش از گذشته میان اهالی فوتبال کشورسرزبان‌ها افتاد که این تیم توانست با استفاده از تعدادی بازیکن گم نام که شاید مشهورترین آن‌ها مهدی شیری بود، تیم پرستاره‌ی پرسپولیس تهران را با مربی بین‌المللی‌اش از گردونه مسابقات جام حذفی کشور خارج کند.

درست از همین زمان بود که انتظارات از این تیم بالا رفت و باعث شد تا حامیان این قشقایی از گوشه‌کنار جهان به حمایتشان از تیمی که نام ایلشان بر او گذاشته‌شده رنگ و بویی دیگر بخشند.

داریوش قشقایی یکی از بزرگان ایل قشقایی که در فرهنگ ایلیاتی، قشقایی‌ها برای او و جایگاهش احترام زیادی قائل هستند.

این بازمانده از نسل جنگ عشایر با مهاجمان انگلیسی در خصوص لزوم توجه بیش‌ازپیش به تیم  فوتبال قشقایی شیراز می‌گوید: قشقایی تنها نام یک تیم نیست بلکه نام یک فرهنگ و یک تاریخ است.

داریوش قشقایی که دریک نشست مشترک و صمیمانه با مدیرکل ورزش و جوانان فارس و مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز سخن می‌گفت افزود: قشقایی پیش ازآنچه نام یک تیم فوتبال باشد عنوان فرهنگی است که در طول قرن‌ها شکل‌گرفته و نمادها، اصالت و جاذبه‌هایی را همراه خود دارد که در طول تاریخ همواره جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به تاریخ معاصر ایران و رشادت‌های مردان وزنان ایل قشقایی در دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشورمان گفت: اینکه می‌بینیم نام پرآوازه قشقایی بار دیگر توسط یک تیم  فوتبال بر زبان‌ها جاری می‌شود از صمیم قلب خوشحالیم.

داریوش قشقایی حمایت از این گروه را وظیفه تک‌تک کسانی که خون عشایر در بدنشان جاری است دانست و با استقبال از پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان فارس برای تشکیل یک جلسه با حضور بزرگان ایل قشقایی جهت بررسی راهکارهای حمایت از این تیم فوتبال گفت: باکمال میل در این جلسه حضور پیدا می‌کنم واژ تمامی بزرگان ایل نیز برای حضوردراین جلسه شخصاً دعوت به عمل می‌آورم.

در ادامه این نشست صمیمانه مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز ضمن استقبال از عزم جدی بزرگان ایل قشقایی برای حمایت از این تیم  گفت: نام قشقایی ریشه در فرهنگ جنوب کشور بخصوص فارس دارد و می‌توان گفت که حمایت از این گروه، به‌نوعی حمایت از بخشی از تاریخ و فرهنگ سرزمینمان است.

حیدر علی کامیاب خواستار کم شدن فاصله‌ها و نزدیک شدن افق فکری بزرگان قشقایی برای حمایت از این باشگاه شد و گفت: با تعریف دقیقی ازساختارباشگاه قشقایی و تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت می‌توان انتظار روزهای خوبی را برای این باشگاه داشت.

مدیرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي قشقايي نیزدرادامه  ضمن تقدیر از وجود چنین نگاهی برای حمایت از تیم فوتبال قشقایی ، گفت: تيم‌هاي فوتبال و ديگر تيم‌هايي كه بواسطه فعاليت باشگاه فرهنگي ورزشي ايل قشقايي راه‌اندازي و فعال خواهند شد، آينده پر افتخاري را براي ورزش فارس رقم مي‌زنند.

روح‌الله نجف پور ادامه داد:با توجه به پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان فارس درآینده ای نزدیک مقدمات برگزاری یک نشست صمیمانه با حضور بزرگان ایل قشقایی جهت بررسی راهکارهای حمایت از این تیم فوتبال را فراهم خواهیم آورد.

انتهای پیام /  101
2691 کلیک ها  یکشنبه, 28 آبان 1396 20:07
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا