خانواده مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد برای توسعه ورزش همگانی درجامعه است

راستین‌آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت:  خانواده مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد  برای توسعه ورزش همگانی درجامعه  است.



حیدر علی کامیاب که شامگاه امروز پنجشنبه 6مهرماه در مراسم اختتامیه کارگاه بین المللی ورزش و خانواده صحبت می کرد افزود: جای سوال و ایراد دارد چرا پس از گذشت 38 سال از انقلاب، برای نخستین بار امروز شاهد برگزاری دوره آموزشی ورزش و خانواده هستیم و این در حالی است که باید بیش از پیش به این مهم پرداخته می‌شد.

وی  با بیان اینکه وظیفه وزارت ورزش بالا بردن سهم سلامت در جامعه است گفت: امروز مجلس و دولت در برنامه‌های خود توجه به موضوع ورزش و تفریحات سالم را همواره تاکید کرده‌اند و باید این را جستجو کنیم که  چه اتفاقی افتاده که مهم‌ترین نهاد اجتماعی که خانواده است هنوز نتوانسته مرکز فرهنگ‌سازی ورزش باشد.

کامیاب با انتقاد از الگوی رفتاری حاکم بر جامعه شهری و برخی خانواده ها گفت: معتقدیم برخی خانواده می بایست با اصلاح این الگو و جلوگیری از ایجاد فقر حرکتی در فرزندان و ایجاد افزایش وزرن در آنها  فرزندان خود را به سمت ورزش حرکت داده  و توجه به تحرک و تفریح و همچنین غذای سالم را در برنامه قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با طرح این سوال که چرا باید افراد به سنی برسند که پزشک به او بگوید دوای درد تو ورزش بوده است افزود: سوال دیگر ما این است چرا پول برای درمان رایگان می‌گذارند ولی پول به ورزش خانواده اختصاص داده نمی شود؟

کامیاب  تاکید کرد که برای داشتن جامعه ای سالم  باید ورزش و تفریح سالم یک اولویت باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با قدردانی از برگزارکنندگان دوره بین‌المللی ورزش و خانواده گفت: این دوره یکی از دوره‌های تاثیرگذار است و در این استان آماده فراهم کردن زیرساخت‌های برای اجرای ورزش خانواده و نهادینه کردن آن در کشور هستیم.

کامیاب خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که  فرزند ما یاد بگیرد که ورزش نیاز و اولویت خانواده است و باید افرادی که دوره ورزش و خانواده را گذرانده‌اند با حمایت و برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های همگانی این آموزش‌ها را در شهر و حتی روستاها اجرا کنند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس تصریح کرد: امروز ورزش همگانی ایران رشد بی‌نظیر داشته و امروز اتفاقات خوبی در آن افتاده ویکی از دستاوردهای آن نیز تدوین سند تحول، توسعه و تعالی در ورزشهای همگانی بوده است.
انتهای پیام /  101
3229 کلیک ها  پنج شنبه, 06 مهر 1396 21:39
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا