شهریورماه اولین سمپوزیوم تخصصی پزشکی ورزشی در شیراز برگزار می‌شود

راستین آنلاین:سرپرست هیئت پزشکی ورزشی استان فارس معتقد است که طی یک‌سال اخیر و با اقدامات اجرایی شده زمینه دسترسی به امکانات و خدمات درمانی برای تمام ورزشکاران در سطوح آماتور و حرفه‌ای در این استان فراهم شده است.



دکتر حیدر صفرپور پنجشنبه 26 مرداد در سمینار سالانه پزشکی ورزشی استان فارس، گفت: از مهمترین وعده‌هایی که داده بودم تسهیل ارائه خدمات ورزشی به ورزشکاران بود و این مهم امروز با همراهی اداره کل ورزش و جوانان فارس انجام شده است.

او مهمترین اولویت امسال را پیگیری احداث کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی استان فارس اعلام و اضافه کرد: با توجه به اینکه فارس و شیراز قطب پزشکی محسوب شده و ورزشکاران سرآمدی نیز داشته و دارد، اگر دستگاه‌های متولی همراهی کرده و بسترها فراهم شود، ساخت کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی در شیراز را آغاز خواهیم کرد.

صفر‌پور با بیان اینکه ارائه بهترین و حداکثر خدمات در حداقل زمان، از وعده‌هایی بود که امروز محقق شده است، گفت: با تدوین سامانه نرم‌افزاری توسط کمیته خدمات درمانی هیئت توانستیم تمام پرونده‌های ورزشکاران را به‌روز رسانی کرده و خدمات‌دهی حداکثری به ورزشکاران آسیب‌دیده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌‌پذیر کنیم.

وی با بیان اینکه به حداقل رساندن آسیب‌ها یکی از موارد وعده داده شده در سال گذشته بوده است، گفت: طی یکسال گذشته 300 ساعت دوره آموزشی برای مربیان، ورزشکاران و مسئولان باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی برگزار شد.

صفرپور با بیان اینکه آسیب‌دیدگی در ورزش حرفه‌ای ممکن است برای هر ورزشکاری حادث شود، گفت: تلاش این بوده که ورزشکار آسیب دیده تنها متحمل درد ناشی از آسیب باشد.

او یکی از اولویت‌های هیئت پزشکی ورزشی فارس را بازگردان اعتماد جامعه ورزشی به این هیئت دانست و گفت: در یکسال گذشته این هیئت 3706 مسابقه را پوشش داده، کلینیک تخصصی فیزیوتراپی را راه‌اندازی کرد و اقدامات شایسته‌ و تاثیرگذاری در حوزه آموزش به اجرا گذاشت.

صفرپور تاکید کرد که امروز تمام ورزشکاران بیمه شده توسط هیئت پزشکی ورزشی فارس به امکانات درمانی، آموزشی و مشاوره‌ای این هیئت دسترسی دارند و برای ورزشکاران عضو تیم ملی و المپیکی و پارالمپیکی، تا 70 درصد تخفیف پیش بینی شده است.

او استفاده از خدمات کلینیک مشاوره این هیئت را در بخش‌های مختلف رایگان اعلام و اضافه کرد: برای ایجاد فضایی امن، سالم و با نشاط در اماکن ورزشی تلاش مضاعفی انجام و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه‌های نظارتی، ستاد نظارت بر اماکن ورزشی فارس راه‌اندازی شده است.

صفرپور با تصریح اینکه هر آنچه اعتبار مالی در هیئت پزشکی ورزشی فارس وجود دارد باید در قالب خدمات متنوع به جامعه ورزش بازگردد، گفت: در شهریورماه اولین سمپوزیوم تخصصی را در استان فارس برگزار خواهیم کرد./ایسنا
انتهای پیام /  101
1080 کلیک ها  سه شنبه, 21 خرداد 1398 19:27
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا