جنوب فارس متحول می شود

راستین آنلاین:جنوب فارس به لحاظ ظرفیت ها و مؤلفه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه ای غنی درکشور محسوب می شود که می توان با استفاده بهینه از توانمندی های بالقوه ویژه این منطقه به خصوص در امر جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف تحولی عظیم را ایجاد کرد.



ورزش یکی از بخش هایی است که باسرمایه گذاری درآن می توان ضمن توزیع عدالت درحوزه حقوق شهروندی زمینه ورود گردشگر ورزشی و ایجاد تحولی بزرگ در این بخش را درجنوب فارس فراهم ساخت.

شرایط خاض جغرافیایی جنوب فارس،نزدیکی به آب های خلیج فارس و وجود خیرین ورزشی در این منطقه ،از جنوب فارس منطقه ای بالقوه جهت توسعه توریسم ورزشی ساخته است.منطقه ای با مردمی خونگرم و میهمان نواز!

اما این منطقه در سالهای گذشته مورد بی مهری های زیادی قرارگرفته و قطار توسعه زیر ساخت های ورزشی روریل خود قرارنگرفته است.
ورزش از بی پولی دولت بی نصیب نمانده بود

اما مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس که این واقیعت را قبول دارد دراین مورد می گوید:دولت در دو سال گذشته شرایط مالی مناسبی نداشت و حوزه ورزش نیز از این بی پولی بی نصیب نمانده بود.

حیدرعلی کامیاب یکی دیگر از دلایل کمتر توسعه یافتن اماکن ورزشی جنوب فارس را وجود برخی طرح های نیمه کاره و باقی مانده از گذشته می داند و می گوید: با توجه به اهمیت موضوع سعی کرده ایم تا پایان سال 96 پروژه نیمه تمام ملی در این منطقه نداشته باشیم.

وی جنوب فارس را منطقه ای مهم و سرشار از استعداد های ناب ورزشی در رشته های مختلف می داند و با اشاره به حضور تیم هندبال شهید چمران لارستان در مسابقات سوپر لیگ آسیا می گوید: درجنوب فارس استعداد برای درخشش در تمام رشته های ورزشی وجود دارد.

دبیر شورای عالی ورزش فارس با اشاره به سفر اخیر خود به لامرد این شهرستان را یکی از مناطق خوب و مستعد استان درتمامی رشته های ورزشی می داند و معتقد است رونق گرفتن ورزش در لامرد می تواند به ورزش استان کمک کند.
نگرانی  های مردم مرتفع می شود

کامیاب نگرانی های مردم در این بخش از استان فارس را پیرامون کمتر بهره مند شدن از اماکن ورزشی به حق می داند و با نوید مرتفع شدن این دغدغه ها می گوید:دو پروژه ملی شامل زمین چمن و یک سالن ورزشی در شهرستان لامرداز طریق جذب اعتبارات ملی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام سالن شهدای رمضان و سالن مسابقاتی در لامرد را نیز جزو اولویت های اداره کل ورزش و جوانان فارس می داند و می افزاید:این اداره در لامرد نیز همچون دیگر نقاط استان،ورزش روستایی را فراموش نکرده است، از همین رو پروژه های در دست احداث در روستاهای کمالی و چاه کوربا سرعت در حال پیشرفت است.

کامیاب امیدواراست تا با ادامه روند کنونی ،پروژه روستای  چاه کوردرهفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
ورزش بانوان فراموش نشده است

زنان به عنوان نيمي از پيكره اجتماع و مدير خانه و مسئول نظم و تربيت كودكان خود، براي حفظ نشاط، شادابي و سلامتي، به ورزش نيازمند هستند.

ورزش براي حفظ سلامت انسان امري لازم است. در مورد بانوان نيز اين مسئله صدق پيدا مي‌كند، زيرا سلامت بانوان نيز با ورزش كردن تأمين مي‌شود.

گرچه ورزش براي بانوان شاید به عنوان حرفه و شغل مطرح نباشد باما اگر به ورزش به عنوان  ورزش نوعي تفريح سالم نگاه کنیم آنگاه  زن نيز به عنوان يك فرد از اجتماع بايد از آن بهره‌مند باشد.

کامیاب این مطالب را در مورد ورزش بانوان قبول دارد و می گوید:وزارت ورزش و جوانان درخصوص ورزش قهرمانی و همگانی در بخش بانوان برنامه ریزی های زیادی انجام داده است.

وی به افتخار آفرینی ورزشکارانی همچون ساره جوانمردی،فروغ عباسی و... در رشته های مختلف ورزشی اشاره می کند و می گوید:قرار نیست دختران و زنان جنوب فارس نیز از امکانات ورزشی بی بهره باشند.

وی به برنامه ریزی برای ایجاد سه سالن توپی برای بانوان در شهرستان لامرد و فراهم ساختن شاریط استفاده از استخر برای زنان در این شهرستان را یکی از اولویت های اداره کل ورزش و جوانان در حوزه بانوان عنوان می کند و می افزاید: با رایزنی های نماینده مردم مهر و لامرددرمجلس شورای اسلامی یک پروژه بزرگ ورزشی که در توسط وزارت نفت در حال ساخت بود به وزارت ورزش و جوانان واگذار شد تا اداره کل بتواند مسیر توسعه و تکمیل آن را سریعتر هموار سازد.

کامیاب با بیان اینکه  این پروژه شامل یک استخر سرپوشیده و چندین سالن تخصصی  است افزود:مهم نیست که کدام وزارتخانه این پروژه را تکمیل می کند،مهم آن است که با تکمیل این پروژه مردم خوب این منطقه می توانند از امکانات آن استفاده کنند.
سال جاری سال شکوفایی ورزش  است

درحالیکه به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران مسائل ورزشی ، حضور دو سال و چندماهه کامیاب روی صندلی مدیرکلی ورزش و جوانان استان فارس همراه با یک انقلاب عمرانی در استان فارس همراه بوده است،وی سال 96 را سال شکوفایی ورزش می داند و می گوید:تخصیص 27 درصد از درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده  نشان دهنده برنامه ریزی دولت برای توسعه ورزش است .

وی سهم فارس را از این محل 1500میلیارد تومان، افزون  بر اعتبارات ورزات ورزش و جوانان عنوان می کند و می افزاید:با این اعتبار می توان شاهد بهار پرطراوت در حوزه عمرانی در ورزش فارس بود.
ایجاد یک پایگاه قهرمانی با امکانات ویژه
راه اندازی یک پایگاه قهرمانی با امکانات ویژه در شهرستان لامرد ،یکی دیگر از وعده هایی است که مدیرکل ورزش و جوانان فارس می دهد و معتقد است گستردگی و پهناوری استان فارس این ضرورت را ایجاد می کند تا یک پایگاه قهرمانی نظیر آنچه در شیراز وجود دارد در جنوب استان نیزراه اندازی شود.

در هرحال به نظر می رسد با به ثمر رسیدن تلاش های اداره کل ورزش و جوانان فارس در راستای توسعه اماکن ورزشی در جنوب این استان می توان امیدوار بود تا درآینده ای نزدیک  این بخش از استان فارس با تحولی عطیم در حوزه زیر ساختی درورزش روبرو شود.

تحولی که در کنار تاثیر گذاری بر روند رشد ورزش در جنوب فارس مس تواند زمینه ساز تبدیل شدن این بخش ازاستان به یک منطقه اردویی برای تیم های ملی در رشته های مختلف باشد.
انتهای پیام /  101
1376 کلیک ها  دوشنبه, 19 تیر 1396 08:13
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا