توسعه و تجهیز اماکن ورزشی «زرقان» دردستورکار قرارگرفت

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از دردستورقرارگرفتن توسعه و تجهیز اماکن ورزشی «زرقان» باسرعت بیشتری نسبت به گذشته خبرداد.



حیدرعلی کامیاب که دربازدید ازاماکن ورزشی این بخش سخن می گفت:«زرقان» سرشار ازاستعداد های ناب ورزشی دررشته های مختلف خصوصا تکواندو،وزنه برداری،پاورلیفتینگ و کشتی دانست و افزود:جوانان این بخش از دیرباز تا کنون  بارهاا در در میادین مختلف ملی و بین المللی برای استان و کشور افتخار آفرینی کرده اند.

وی تقویت زیرساخت های  ورزش درمناطقی نظیرزرقان را با هدف توسعه همه جانبه ورزش  از جمله برنامه های تدوین شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان فارس عنوان کرد و افزود: نخستین گام ما در جهت پیشرفت ورزش «زرقان»، توسعه اماکن ورزشی شهری و روستایی در این بخش با هدف استفاده بهینه جوانان مستعد و شهروندان علاقمند به ورزش است.

کامیاب درادامه این بازدید که با حضور بخشدار زرقان انجام گرفت،از اختصاص بودجه جهت بهسازی سالن ورزشی صادقیان زرقان  و ساخت دو زمین چمن مصنوعی در روستا های شول و بند امیر خبرداد و افزود:زمین فوتبال روستای دودج نیز با انجام اقدامات اولیه طی چند ماه آینده زیر کشت چمن طبیعی خواهد رفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تقدیر از حمایت از بخشدار زرقان از ورزش این بخش توسعه ورزش همگانی را نیز اولئویت های اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در زرقان دانست و افزود:با نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در جامعه ضمن افزایش ضریب سلامت شهروندان شانس ابتلای جوانان و نوجوانان به آسیب های اجتماعی را نیز کاهش می دهیم.

کامیاب با اشاره به رشد مشارکت مردم در ورزش همگانی از 9درصد در ابتدای شروع بکار دولت یازدهم به بیش از 20 درصد در پایان سال 95 گفت:قطعا این اتفاق مهم بدون همکاری و مساعدت های دیگر دستگاه ها میسر نبوده است.

وی با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از بخش ورزش ،به سرانجام رسیدن بسیاری از طرح های نیمه کاره ورزشی در دو سال اخیر و همچنین آغاز عملیات عمرانی پروژه های جدید ورزشی دراستان فارس  را حاصل نگاه ویژه دولت به امر ورزش دانست و تصریح کرد:در برنامه ریزی های دولت در حوزه ورزش توجه خاصی به وررش بانوان شده است.

کامیاب با اشاره به حضور تعداد زیادی از بانوان استان در تیم های ملی و همچنین حضور نماینده هندبال بانوان استان در سوپرلیگ هندبال آسیا گفت:پیش از آغاز بکار دولت یازدهم در مجموع اماکن ورزشی کشور، تنها 9 درصد جمعیت کشور می توانستند ورزش کنند در حالی است  که  این رقم در کشور های پیشرفته 70 درصد است.

وی با بیان اینکه   اگر بخواهیم از این 9 درصد، اماکن اختصاصی بانوان را نیزدر نظربگیریم، وضعیت قابل تامل تر نیز می شود با تاکید بر اینکه استان فارس نیز از این قاعده مستثنی نبود افزود:اما امروز شرایط با 4 سال گذشته به صورت قابل توجهی متفاوت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد:فراهم آوردن شرایط حضور بانوان جامعه در اماکن ورزشی در دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی یکی از دغدغه های اداره کل ورزش و جوانان فارس بود که خوشبختانه با باحمایت های دولت این دغدغه با ساخت مجموعه های اختصاصی بانوان در بخش هایی از استان تا حدودی مرتفع شده است.

گفتنی است در این بازدید که حدود سه ساعت به طول انجامید تعدادی ازاماکن ورزشی بخش زرقان و روستا های این بخش مورد بازدید قرار گرفت .
انتهای پیام /  101
6678 کلیک ها  سه شنبه, 13 تیر 1396 13:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا