خروجی یک جامعه بیمار و افسرده چیزی جز یاس و ناامیدی نیست /قهرمانان و پهلوانانی که کنار مردم هستند هیچگاه فراموش نمی شوند

راستین آنلاین:استاندار فارس گفت: خروجی یک جامعه بیمار و افسرده چیزی  جز یاس و ناامیدی نیست .



سید محمد علی افشانی که پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 اسفند در مراسم تجلیل از ورزشکاران برتر و نخبگان ورزشی استان فارس سخن می گفت،ورزش همگانی را یک ضرورت برای جامعه ای دانست که به دنبال بهره وری و کارآیی بیشتر است و افزود: ولي جامعه سالم به خوبي مي توانند زمينه رشد و توسعه را فراهم كنند.

وی با بیان اینکه قهرماني شامل دو بخش ظاهري و ورزشي و بخش مهم تر كه اخلاقي است، مي شود، ادامه داد: ورزشكاران ما داراي اخلاق نيكو هستند.

افشاني ورزش لازمه سلامتي وسلامتی را  نعمتي بزرگ دانست و با تاكيد بر اين كه ورزش قهرماني باعث غرور ملي مي شود، اظهار داشت: وقتي پرچم جمهوري اسلامي ايران  درمسابقات بین المللی به اهتزاز در مي آيدهمه مردم درکنار ورزشكاران احساس غرور و شادي مي كنند.

رئیس شورای عالی ورزش استان افزود: در مسابقات جهاني در هر ساعت شبانه روز جمع كثيري در اوج احساس به تماشاي مسابقه مي نشينند و وقتي قهرمانان ما به پيروزي مي رسند، روي سكو مي روند و پرچم ايران به اهتزاز در مي آيد، احساس غرور و شادي مي كنند .

افشانی این اتفاق را یک اتفاق جهان شمول دانست و گفت: اين نياز هر جامعه اي است كه در دنيا نشانه اي از خود بجا بگذارد.

استاندار فارس با بيان اين كه بايد در تاريخ بررسي كنيم كه چرا نام تعداد انگشت شماري از ورزشكاران باقي مانده است، گفت: خيلي ها مدال طلا گرفته اند اما همه جا نام غلامرضا تختي با احترام برده مي شود زيرا او در كنار مردم بود و ما بايد از آن ها درس بگيريم.

افشاني با اشاره به اين كه ورزشكاراني مانند تختي در اوج قهرماني در برابر مردم متواضع بوده و سر تعظيم فرود مي آوردند، افزود: قهرماني در اين ميدان به مراتب دشوارتر از قهرماني ورزشي است.

وي با بيان اين كه قهرمانان و پهلواناني كه كنار مردم هستند و درد مردم دارند هرگز فراموش نمي شوند، اظهار داشت: برخي مانند بوته اي رشد مي كنند و با طوفاني از بين رفته و فراموش مي شوند؛ قهرمانان ما بايد مانند درختان كهنسال كه ريشه در اين خاك دارند باشند و نفع آن ها هميشه به مردم برسد.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه اراده آدمي سرنوشت او را رقم بزند و اگر اراده با تلاش همراه باشد حتما موفقيت حاصل خواهد شد، گفت: قهرمانان ما هم اراده دارند و هم تلاش كي كنند و نتايج آن را به دست مي آورند كه حاصل آن شادي خودشان، خانواده هايشان، مردم استان و مردم ايران است.

 افشاني ادامه داد: همه قدردان كساني كه در ميادين ملي و بين المللي به قهرماني رسيده اند هستند و قدرداني بيشتر از آن كساني است كه هميشه در كنار مردم هستند.

گفتني است در اين مراسم که به همت موسسه حمایت از قهرمانان و نخبگان ورزشی برگزار شد،اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور استاندار فارس از تعدادي از قهرمانان و نخبگان ورزشي استان تجليل به عمل آورد.
انتهای پیام /  101
1386 کلیک ها  سه شنبه, 24 اسفند 1395 16:52
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا