رشد 10 درصدی بیمه شدگان ورزشی در سال 95

راستین آنلاین: سرپرست هيئت پزشكي ورزشي استان فارس گفت: 180 هزار ورزشكار سازمان‌يافته تحت پوشش هيئت قرار دارند و از خدمات هيئت بهره‌مند مي‌شوند که این تعداد نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است .



دكتر حيدر صفرپور بعدازظهر يكشنبه 22 اسفند در حاشيه جلسه روساي هيئت‌هاي پزشكي ورزشي استان فارس، در جمع خبرنگاران گفت: تمام ورزشكاران سازمان‌يافته استان فارس تحت پوشش هيئت پزشكي ورزشي قرار دارند،

 وي با اشاره به گسترش خدمات ارائه شده به ورزشكاران از سوي اين هيئت، گفت: در استان فارس طی امسال 180 هزار ورزشکار تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گرفته اند که بالغ بر 500 ميليون تومان هزينه درمان در قالب 650 پرونده به ورزشكاران رشته‌هاي مختلف پرداخت شده است.

صفرپور با بيان اينكه پوشش پزشكي مسابقات ورزشي يكي از خدمات مهم اين هيئت است، گفت: امسال بالغ بر 5500 ساعت پوشش مسابقات در سطوح مختلف جهاني، ملي و استاني و محلي را داشته‌ايم.

سرپرست هيئت پزشكي ورزشي استان فارس با تصريح اينكه خدمات اين هيئت هنوز هم براي ورزشكاران ناشناخته است، لزوم تبيين انواع و ابعاد خدمات قابل ارائه به گروه‌هاي هدف را يك ضرورت دانست و گفت: نرم‌افزار جامعي براي تسهيل ارائه خدمات به ورزشكاران طراحي و اجرا كرده‌ و اين نرم‌افزار را در اختيار فدراسيون نيز قرار داده‌ايم.

وي با تصريح اينكه هيئت پزشكي ورزشي تنها در بعد آموزشي و آگاهي بخشي مي‌تواند به بحث داروها و مكمل‌هاي غذايي ورود كند، گفت: رويكرد ما در تمام بازرسي‌ها و برنامه‌هاي اجرا شده، اطلاع‌رساني دقيق در خصوص مضرات داروها و مكمل‌هايي است كه خارج از سيكل تاييد شده و قانوني عرضه و مصرف مي‌شود، بوده است.

صفرپور با بيان اينكه نظارت تنها اهرم هيئت پزشكي ورزشي محسوب مي‌شود، گفت: نظارت‌هاي اين هيئت نمي‌تواند ضمانت بازدارندگي به‌دنبال داشته باشد؛ تلاش ما راه‌اندازي ستاد مركزي نظارت بر اماكن ورزشي با حضور نمايندگاني از اداره كل ورزش و جوانان، علوم پزشكي، قوه قضائيه، نيروي انتظامي و ساير دستگاه‌هاي ذيربط براي ارتقاء توان نظارتي بر اين اماكن است.

او تاكيد كرد: بازرسي‌هاي هيئت پزشكي ورزشي بر اساس دستورالعمل مشخص فدراسيون انجام شده و در موضوع شناسايي و كشف عرضه كنندگان مواد نيروزا و مكمل‌هاي غذايي غيرمجاز، نمي‌توانيم راسا ورودي داشته باشيم.

سرپرست هيئت پزشكي ورزشي استان فارس همچنين تصريح كرد: تنها مرجع صدور مجوز و ارائه آموزش‌ها در زمينه ماساژهاي ورزشي، اين هيئت است و هيچ فردي به زعم داشتن مدرك طي دوره‌هاي آموزشي ماساژ ورزشي، اجازه ارائه خدمات ماساژ به شكل مستقل را ندارد.   
انتهای پیام /  102
1164 کلیک ها 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا