با برگزاری کارگاه های آموزشی سطح دانش مربیان کاراته افزایش می باید

راستین آنلاین:سرپرست هیات پزشکی ورزشی از آمادگی این هیات برای برگزاری کلاس و کارگاه های آموزشی با هدف افزایش سطح دانش و مهارت مربیان کاراته برای پیشگیری از آسیب دیدگی ورزشکاران خبر داد.


 حیدر صفرپور که در نشست مشترک با سرپرست هیات کاراته استان سخن می گفت،کاراته را یکی از ورزش های جذاب و در عین حال پرمخاطب دراستان دانست و افزود: اصول و روش های صحیح مراقبت از ورزشکاران، اعم از بهداشتی، روانی، تغذیه ای و فیزیولوژیک می تواند محور برخی دیگراز کارگاه های آموزشی برای مربیان رشته ورزشی کاراته باشد.

وی ازآمادگی هیات پزشکی ورزشی استان برای برگزاری برنامه های مشترک باهیات کاراته خبر دادوگفت:می توان از ظرفیت های هیات کاراته برای برگزاری همایش های علمی و فرهنگی استفاده بهینه کرد.

صفر پوررسالت هیات پزشکی ورزشی را تنها پیگیری مسائل مربوط به آسیب دیدگی ورزشکاران ندانست و افزود:برگزاری کلاس های مختلف با هدف به روز آوری سطح دانش ورزشکاران و مربیان رشته های مختلف درراستای  تقدم اصل اهمیت پیشگیری  از آسیب دیدگی و همچنین افزایش سطح خدمات رفاهی و جانبی به ورزشکاران رشته های مختلف در دستور کار هیات پزشکی ورزشی قراردارد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس  ادامه داد:بر همین اساس برنامه ریزی های مدونی در جهت هدفمند کردن  هزینه های هیات پزشکی ورزشی برای ورزشکاران انجام شده است.

وی با اشاره به در نظر گرفتن بسته های تشویقی برای هیات های پویا و فعال ورزشی گفت:هدف نهایی این هیات  ارائه خدمات ارزنده و کارآمد به جامعه ورزش استان است.

در ادامه این نشست ،سرپرست هیات کاراته استان نیز ضمن تقدیر از نگاه علمی و متفاوت هیات پزشکی ورزشی  به رشته های مختلف گفت:نوع نگاه مدیریت کلان ورزش در استان فارس باعث شده تا هیات های ورزشی  با رسیدن به یک خودباوری محسوس از پیله روزمرگی های گذشته خارج شوند.

محمدجواد شلتوک کارجامعه کاراته استان را جامعه ای بزرگ و قابل احترام دانست و افزود:چتر گسترده کاراته حدود 20 هزار نفر رادراستان فارس کنار یکدیگر قرار داده است.

وی با بیان اینکه برای معرفی بیش از پیش ورزش کاراته به همکاری دیگر هیات های ورزشی نیازمند هستیم افزود:برخلاف تصور بسیاری از خانواده ها ،کاراته یکی از کم آسیب ترین رشته های ورزشی است.

سرپرست هیات کاراته استان احتمال صدمه ديدگي در این رشته ورزشی را  در حدود 17 در 000/100 نفر عنوان کرد و گفت:این میزان آسیب دیدگی در مقایسه بامیزان آسیب دیدگی ورزشکاران  برخی رشته های توپی بسیار ناچیز است.

شلتوک کار با اشاره به چشم انداز هیات کاراته استان برای معرفی نماینده و کسب مدال در مسابقات آسیایی و برنامه ریزی برای حضور درالمپیک 2020 افزود:برگزاری کارگاه های علمی و حضور مربیان و ورزشکاران این رشته ورزشی می توان هیات کاراته استان را دررسیدن به این اهداف کمک کند.

وی درعین حال خواستار همکاری هیات پزشکی و رزشی استان با این هیات برای برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه روانشناسی ورزشی برای ورزشکاران،مربیان و داوران رشته ورزشی کاراته  شد و افزود:امروز و در ورزش حرفه ای مسائل روحی روانی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخورداراست.

سرپرست هیات کاراته استان ادامه داد: اگر حتی یک بازیکن در یک تیم از نظر روحی و شرایط روانی در حالت ایده آل نباشد، می‌تواند تاثیر نامطلوبی در عملکرد تیم خود داشته باشد و به همین دلیل هیات کاراته توجه بیش ازپیش مربیان به مسائل روحی روانی ورزشکاران را به عنوان یک موضوع مهم در برنامه های خود قرارداده است.

888888888

 

انتهای پیام /  101
1218 کلیک ها  پنج شنبه, 07 بهمن 1395 11:25
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا