کُنده کشی نوروزی از هیات کشتی فارس

راستین آنلاین:مهرماه 1387بود که زین العابدین عرب با نگارش متنی پراز اشتباه املایی و انشایی و در پی انتقادات شدید از او، از مسئولیت دو دهه ای خود در هیات کشتی استان فارس استعفاء داد.

استعفایی که درهمان زمان هم سرو صدای زیادی به همراه داشت و تا مدت هانوع نگارش آن سوژه محافل ورزشی بود.

اما به هر تقدیر درآن سالها استعفای عرب مورد تایید قرارنگرفت تا 8 سال بعد باردیگر انتقادات تند و تیز بخشی از اهالی کشتی استان،رئیس سنتی سالهای اخیر هیات کشتی استان را به نوشتن استعفاء مجاب کند.

مخالفت فدراسیون با استعفای عرب

این در حالی بود که این بار نیز دبیروقت  فدراسیون کشتی از مخالفت با استعفای رئیس هیأت کشتی فارس خبر داد.

حمید بنی تمیم که آن روزها دبیر فدراسیون بود دردفاع از تصمیم فدراسیون کشتی مبنی بر عدم موافقت با استعفای رئیس هیات کشتی استان فارس زین العابدین عرب را از روسای باتجربه و صاحب سابقه در کشتی کشور خواند و گفت:عرب در روند برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز زحمات بسیار زیادی را برای میزبانی باشکوه این مسابقات بر دوش داشت.

وی ادامه داد: عرب قصد داشت پس از برگزاری جام جهانی شیراز و پس از حدود ۲۸ سال خدمت به کشتی فارس استعفاء دهد، اما مجموعه سازمان مدیریت کشتی کشور با این موضوع مخالفت کرد.

بنی تمیم در ادامه تمام قد از عرب دفاع کرد و گفت:«وی باید برای رشد و پیشرفت هرچه بیشتر کشتی در استان فارس با قدرت برنامه های خود را دنبال کند و در این راستا از همه پیشکسوتان کشتی استان درخواست می کنم وی را در این امر مهم یاری دهند.»

آتشی که زیر خاکستر رفته است

گرچه رسول خادم و حمید بنی تمیم گمان می کردند که جانبداری آنها از زین العابدین عرب به مثابه آب بر آتش است،اما حقیقت این بود که هرچه زمان به جلوتر می رفت سکوت منتقدان جدی عرب  به مثابه آتش زیر خاکستری روز به روز برای شعله کشیدن مجدد آماده تر می شد.

آتشی که با انتشار اخباری منبی برفراهم شدن شرایط زندگی خانواده عرب درآمریکا اندک اندک رنگ و بوی دیگری به خودگرفت.

گرچه مدیرکل ورزش و جوانان فارس با برگزاری نشستی مشترک میان منتقدین عرب که اکنون امید نوروزی در راس آنها قرار گرفت با وی و آنهم در یکی دو هفته گذشته سعی بر رفع اختلاف بین طیف های مختلف در کشتی فارس داشت،اما برگزاری مجمع سالیانه هیات کشتی در روزهایی که کمتر از سه ماه تا پایان دوره ریاست زین العابدین عرب مانده بودبود زمانی بود که امید نوروزی انتقادات تند خود را علیه رئیس هیات درحضور اعضای مجمع،نائب رییس فدراسیون کشتی و اصحاب رسانه علنی کند.

کشتی فارس احتیاج به روح تازه دارد

قهرمان المپیک لندن که معتقد است عرب به اندازه کافی برای کشتی وقت نمی گذاردو تغییر در سطح رئیس هیات کشتی راتنها علاج بیماری رکود و پس رفت کشتی فارس می داند در این مجمع و خطاب به زین العابدین عرب گفت:«از مدت ها پیش ده موضوع را به عنوان نقد به عملکرد شما به با شخص شما در میان گذاشته ام اما متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشته است.»

نوروزی روزمرگی در شیوه مدیریت و بی تفاوتی نسبت به کشتی گیران را از جمله ضعف های مدیریت کنونی هیات کشتی فارس دانست و  با بیان اینکه حتی در یک تمرین ساده مشکل دوش و سرویس بهداشتی و نظافت اطراف تشک های نا مناسب موجود بیداد می کند اضافه کرد: «این حرف ها حرف های یک قهرمان المپیک است که از فرصت سوزی موجود در کشتی استان دل آزده است. »

وی با انتقاد از تعطیلی هیات های کشتی شهرستانی تعطیل شود گفت:تنها سرمایه سخت افزاری قابل استفاده کشتی در طول سه دهه حضور زین العابدین عرب بر مسند هیات کشتی فارس ،خانه کشتی این است است که آن هم به همت مدیرکل ورزش و جوانان فارس ساخته است.

وی با تاکید بر اینکه  قصد بی احترامی به هیچ کسی را ندارد گفت:سیاست های غلط حاکم بر هیات کشتی باعث شده تا اما مربیان کشتی گیر ساز استان فارس خانه نشین شوند و حتی  یک شیفت تمرینی به آنها داه نشود!»

امید نورزی آزادی و آزادگی را دو خصیصه مهم یک ورزشکار دانست و با انتقاد از سکوت دیگر اعضای مجمع درقبال سوء مدیریت درهیات کشتی استان گفت: نمی دانم چرا دیگرانی که در جلسه هستند و نیستند هیچ صحبتی نمی کنند ،جالب است که‌ همه چهار نسخه طومار امضا کرده اند که عرب باید از کشتی برود اما همه ساکت شده اند!»

حمایت محسوس بنی تمیم از عرب

انتقادات امید نوروزی از زین العابدین عرب گرچه از سوی رئیس هیات کشتی بی جواب بود اما به کار بردن جمله «باید حرمت بزرگتر را حفظ کنیم» توسط حمید بنی تمیم که این روزها نائب رئیس فدراسیون کشتی است کافی بود تا دو تن از روسای هیات های کشتی  شهرستان فارس، حمایت محسوس بنی تمیم از عرب را فرصت مناسبی برای حمله به نوروزی بدانند.

این درحالی بود که نورزی در طول صحبت های خود به هیچ کس توهین نکرده بود.

در واقع بی تدبیر و شاید هم کم تجربگی نائب رئیس جوان فدراسیون کشتی عاملی بود تا با واکنش روسای هیات کشتی فیروزآباد و فسا و خروج مدیرکل ورزش و جوانان فارس از این مجمع و به دنبال آن حمید بنی تمیم برخی گمان کنند که این مجمع نیمه تمام مانده است.گمان اشتباهی که بعد از انتشار خبر مرتبط با آن، هم توسط کامیاب و هم توسط بنی تمیم تکذیب شد.

مجمع محل اعلام انتقادات است

اما مدیر کل ورزش و جوانان استان که معتقد است مجمع اخیرهیات کشتی استان فارس  یکی از واقعی ترین مجامع هیات های ورزشی بوده است با انتقاد از جنجالی خواندن این مجمع در این خصوص می گوید: مطمئنم خروجی این مجمع به نفع  کشتی فارس خواهد بود.

حیدر علی کامیاب هدف از برگزاری مجمع هیات های ورزشی را بررسی عملکرد این هیات ها در طول یک سال می داند و می گوید: مجمع سالانه اتاق فکر یک رشته ورزشی است که در این اتاق فکر با مطرح شدن انتقادات، راهکار های مختلف و آنهم جهت اصلاح شرایط کنونی مطرح می شود.

در هر حال گرچه به نظر می رسد اختلافات موجود در خانواده کشتی به این راحتی ها حل شدنی است،باید منتظر نشست و دید که آیا زین العابدین عرب می تواند از صندلی که سی سال روی آن نشسته است دل بکند یا خیر؟

انتهای پیام /  101
8647 کلیک ها  پنج شنبه, 16 دی 1395 07:41
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

1 نظر

  • محمد حسین خاکباز شنبه, 18 دی 1395 11:18 ارسال شده توسط محمد حسین خاکباز

    فردی که در نگارش به زندگی خصوصی افراد می پردازد تنها به فکر ضربه زدن است. کاش بیشتر در نگارش های خود دقت می کردید.
    بسیاری از نگارش های شما به جز این مورد زیبا بوده.
    ضمنا ایجاد صلح بهتر از ایجاد تفرقه است که به ذات خبرنگار بر میگردد که بر اساس فرهنگ خود کدام را برگزیند.

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا