نگاه ها به ورزش شطرنج تغییر کرده است

راستین آنلاین: مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت:نگاه ها به ورزش شطرنج تغییر کرده است

 حیدر علی کامیاب که صبح امروز سه شنبه 14 دی در مجمع انتخاباتی هیات شطرنج فارس سخن می گفت افزود:این تغییر نگاه باعث شده شطرنج دیگر در سایه سایر ورزش ها نباشد.
وی از نگاه ویژه فدراسیون شطرنج به استان فارس را تجلیل کرد و گفت:شطرنج می تواند ورزشی تاثیر گذار در روند کسب افتخار برای کشورمان باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس توجه به مسائل اخلاقی را لازمه هر ورزشی دانست و با اشاره به اتفاقات رخ داده در مسابقات اخیرشطرنج در فرانسه و رفتار پهلوان منشانه سارا خادم الشریعه گفت:این اتفاق نشان داد برای با اخلاق بود ن لازم نیست ورزشکار مرد بود و دریک میدان نبرد به ورزش پرداخت.
کامیاب که پس از انتخاب سیاوش جواهری به عنوان رییس جدید این هیات سخن می گفت با توصیه به رییس جدید این هیات مبنی بر استفاده از خرد جمعی بیان کرد:برگزاری سالانه مجمع هیات می تواند به استفاده از اندیشه دیگران در راستای پیشبرد برنامه ها کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه مجمع هیات ورزشی مکان تبادل نظر و ارایه گزارش توسط رییس هیات است، به برگزاری مجمع سالانه هیات کشتی اشاره کرد و گفت:یکی از مجامع خروجی دار،در چند سال اخیر مجمع هیات کشتی بود.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس در ادامه به توجه این اداره به زیرساخت های ورزشی اشاره کرد و گفت:امروز 27 هیات ورزشی در استان دارای خانه تخصصی هستند.
کامیاب هیات شطرنج را نیز از جمله هیات های دارای خانه تخصصی دانست و گفت:توجه به توسعه این ورزش در شهرستانها و جلوگیری از تک قطبی شدن این ورزش یکی از عملکردهای خوب هیات شطرنج در 4 سال گذشته بوده است.
ساخت خانه شطرنج نورآباد و برگزاری مسابقات پیشکسوتان آسیا در لارستان از جمله مواردی بود که کامیاب در این خصوص به آنها اشاره کرد.
وی در ادامه به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام که در سال 2017 به شیراز تعلق گرفته اشاره کرد و گفت:این رشته ورزشی می تواند در فرصت پیش رو در راستای معرفی بیش از پیش شیراز به جهانیان گام های اساسی بردارد.
کامیاب دربخش پایانی صحبت هایش،شیراز را شناسنامه و ریشه تمدن ایران اسلامی دانست و گفت:سال 2017 سال معرفی بیش از پیش این شهر به جهانیان به خصوص جوانان جهان اسلام است.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس با استقبال از برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج آسیا در اردیبهشت 96در شیراز گفت:برگزاری یک دوره مسابقه بین المللی در کنار برنامه های پایتختی جوانان جهان اسلام می تواند به توسعه این ورزش در استان کمک کند.
گفتنی است با انصراف محمد وطن و پوریا مالی اوریاد پس از برگزاری انتخابات سیاوش جواهری با 15رای برای 4 سال به عنوان رییس هیات شطرنج استان فارس انتخاب شد.
انتهای پیام /  102
1710 کلیک ها  سه شنبه, 14 دی 1395 16:02
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا