چاپ کردن این صفحه

درگذشته مسیر توسعه فوتبال را اشتباه رفته ایم

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: درگذشته مسیر توسعه فوتبال را اشتباه رفته ایم .

حیدرعلی کامیاب که صبح روزجمعه دهم دی ماه درمراسم انتخابات هیات مدیره کانون مربیان ایران در مجموعه سرزمین سبز شهرصدرا سخن می گفت افزود:درگذشته فارس، استان پیشرو در طرح آسیا ویژن بودو مدرسان این استان فوتبال علمی را برای دیگر استان های کشورتدریس می کردند اما متاسفانه نداشتن نقشه راه برای توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی از یک سو و نبود همدلی و همصدایی ازسویی دیگر باعث شد تا آنچه نباید بر سر فوتبال فارس بیاد رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه دردهه گذشته استان فارس دو نماینده در لیگ برتر فوتبال،دو نماینده در لیگ یک و نمایندگان شایسته ای در لیگ های مختلف فوتسال داشته است افزود: برای اصلاح چالش های موجود در فوتبال فارس  باید تغییرات اساسی در حوزه های مختلف آن ایجاد شود.

وی فوتبال امروز فارس را نیازمند به تغییر نگرش از سنتی به علمی دانست و افزود: علمی شدن فوتبال به این معناست که می بایست تمام بخش های درگیر با این رشته پرطرفدار نظیر  مدیریت ، مربیگری ، بدنسازی ، بخش پزشکی و... به فوتبال به عنوان یک علم و صنعت نگاه کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به تلاش های این اداره جهت بازگشت تیم های برق و فجر شهید سپاسی به جایگاه اصلی خود در فوتبال کشور گفت: تا زمانی که همدلی و هم افزایی در فوتبال فارس وجود نداشته باشد هیچ تلاشی به نتیجه نخواهد نشست.

کامیاب در ادامه تامین زیر ساخت های ورزشی جهت توسعه و پیشرفت رشته های مختلف ورزشی در استان را از جمله وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان دانست و افزود:خوشبختانه از یکی دو سال گذشته و با حمایت های دولت و مجموعه استانداری اتفاقات خوبی در حوزه سخت افزار ورزش در استان رخ داده است.

وی به ساخت حداقل یک چمن مصنوعی درهرشهرستان  و بیش از100 سالن چند منظوره در شهرهای استان اشاره کرد و گفت:در سال گذشته حدود 600 میلیون تومان به تیم های فوتبال استان کمک شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس  دربخش دیگری از صحبت هایش تشکیل کانون مربیان فوتبال فارس را به فال نیک گرفت و گفت:علیرغم اینکه برخی گروه ها ازشکل گیری انجمن ها و تشکل های مردم نهاد خوشنود نیستند،دولت از راه اندازی سازمان های مردم نهاد و انجمن و تشکل های صنفی به شدت حمایت می کند.

کامیاب توجه به مسائل اخلاقی را یکی از کارکرد های ضروری این کانون دانست و گفت:یکی از راهبردهای این کانون می بایست ایجاد وحدت،همدلی و همصدایی بین مربیان باشد.

انتهای پیام /  101
1706 کلیک ها  جمعه, 10 دی 1395 11:12
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط