تصمیم مجلس در خصوص تلقی وجوه هزینه‌شده در توسعه اماکن ورزشی، به‌عنوان مالیات ستودنی است

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: تصمیم مجلس در خصوص تلقی وجوه هزینه‌شده در توسعه اماکن ورزشی، به‌عنوان مالیات ستودنی است.

حیدر علی کامیاب با اشاره به الحاق و تصویب یک بند به ماده 7 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اتفاق را رخدادی بزرگ  و تصمیمی تاثیر گذاردرمسیر رشد و ترقی ورزش کشوردانست و افزود:باحذف این اختیار در برنامه پنجم توسعه،ورزش زیان های جبران ناپذیری را متحمل شد.

وی با تقدیر از تلاش های وزارت ورزش و جوانان که با رای مثبت  نمایندگان مجلس به  این الحاقیه  همراه شد گفت: دراین  بند الحاقی آمده است: وجوه هزینه هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز فضاها اماکن و توسعه ورزش همگانی و یا به عنوان کمک به وزارت ورزش و جوانان پرداخت می شود با تأیید این وزارتخانه به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می شود.

کامیاب با اشاره به اینکه این مصوبه در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه کشور وجود داشت، ولی در برنامه پنجم توسعه و دریک تصمیم غیر کارشناسی حذف شده بود افزود: تصویب مجدداین بند الحاقی  در دولت یازدهم و با حمایت قاطع نمایندگان مردم  کمک بسیار شایانی به توسعه  ورزش، سلامت و نشاط در جامعه می کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس درادامه گفت:همه ما وظیفه داریم با ارتقاء جایگاه ورزش سطح سلامت  و نشاط جامعه را به عنوان یک وظیفه برای مدیران در جامعه نهادینه کنیم ، درهمین راستا مصوبه اخیر مجلس  یکی از راه‌هایی است  که می‌تواند درخصوص افزايش سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش و درنتیجه افزایش سطح سلامت و نشاط جامعه  تاثیرگذار باشد.

کامیاب تلاش برای ارتقای سطح سلامتی ونشاط در جامعه و انجام برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت و ایجاد زیرساخت های لازم را در این زمینه رااز جمله وظایف مدیران تصمیم گیر در کشور دانست و افزود:یكی از پایدارترین راه‌های جلوگیری از مفاسد، انحرافات و ناهنجاری‌های رفتاری و سالم‌سازی محیط و زندگی اجتماعی توسعه ورزش و همگانی كردن آن است.

وی تاکید کرد توسعه ورزش و تربیت بدنی به عنوان اقدام اساسی برای تامین و تربیت سرمایه انسانی سالم و تندرست یك وظیفه ملی است.

گفتنی است با تصویب یک بنداز ماده 7لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وجوه هزینه هایی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی به منظور احداث، تکمیل و تجهیز فضاها، اماکن و توسعه ورزش همگانی و یا به عنوان کمک به وزارت ورزش و جوانان، پرداخت می شود با تایید وزارت ورزش و جوانان به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می گردد.

این ماده الحاقی  با 147 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضردرصحن علنی مجلس روز چهارشنبه  به تصویب رسید. 

انتهای پیام /  101
1166 کلیک ها  پنج شنبه, 02 دی 1395 06:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا