فارس استان پیش رو در جذب کمک خیرین حوزه ورزش است

راستین آنلاین:سيد مناف هاشمي پنجشنبه 25 آذر در مراسم اختتاميه همايش معاونان و مديران توسعه منابع و پشتيباني اداره‌هاي كل ورزش و جوانان كشور در شيراز، گفت: امسال و در مقايسه با 4 سال گذشته در تكميل و بهره‌برداري از پروژه‌هاي عمراني اگر وضعيت بهتري نداشته باشيم، عقب‌تر هم نبوده‌ايم.

هاشمي با اشاره به اهميت آموزش و پژوهش در حوزه منابع انساني خصوصا در ورزش و جوانان، لزوم توجه به امر را مورد تاكيد قرار داد و گفت: امروز شاهد تحول در جهان و افزايش دسترسي به فناوري و اطلاعات هستيم و براي عقب نماندن از مسير توسعه بايد همه مديران خود را با علم و دانش روز مجهز كرده و تطبيق دهند.

معاون وزارت ورزش اعتقاد دارد كه وضعيت بودجه‌اي سال آينده بهتر از امسال نخواهد بود بنابراين مديراني موفق هستند كه بتوانند با روش‌هاي قانوني وظايف محوله را به نحو احسن انجام دهند.

او گفت: از كل بودجه 327 هزار ميلياردي پيش‌بيني شده تنها 50 هزار ميليارد عمراني است و اين نشان مي‌دهد كه وزن دولت آنقدر سنگين شده كه براي اداره خودش دچار مشكل است و امروز مديري توانمند ارزيابي مي‌شود كه قادر به استفاده از ساير ظرفيت‌ها باشد.

هاشمي يكي از ظرفيت‌ها را واگذاري قانوني پروژه‌هاي نيمه تمام به بخش خصوصي بيان و اضافه كرد: بيش از 237 پروژه قابل واگذاري در كشور شناسايي شده است و اعتقاد داريم كه مي‌توان با تلاش بيشتر شرايط واگذاري حداقل 150 پروژه را تا پايان امسال فراهم كرد.

او با اشاره به وجود امكان استفاده از روش اوراق براي اجراي برخي تعهدات عمراني، گفت: اين پرسش وجود دارد كه چرا هنوز 13 استان كشور نتوانسته‌اند از اين ظرفيت استفاده كنند حال آنكه 50 ميليارد اوراق پيش‌بيني شده بود و 18 استان موفق به جذب آن شده‌اند.

هاشمي با بيان اينكه علت اين ناتواني، توجيه نبودن برخي مديران در استان‌ها است، گفت: مسئوليت زماني جذاب خواهد بود كه مدير اثرگذاري داشته باشد.

معاون وزارت ورزش و جوانان افزايش اجاره‌هاي برگشتي به اين وزارتخانه را مايه اميدواري دانست و گفت: امروز اجاره‌هاي برگشتي از 12 ميليارد به 60 ميليارد تومان و تعداد واحدهاي اجاره‌اي از 2500 مكان به 7 هزار مكان رسيده است.

هاشمي با بيان اينكه ملك و زمين در حوزه ورزش به‌راحتي گم و ناپيدا مي‌شود، گفت: وقتي يك ملك يا زمين مدت‌هاي مديد در اختيار افراد يا هيئت‌هايي با مصارف ورزشي باشد، بعد از مدتي ممكن است فراموش شود. امروز هم علي‌رغم تمام توفيقاتي كه در اين زمينه داشتيم اعتقاد دارم كه مي‌توانيم اجاره‌هاي برگشتي را تا پايان امسال به 90 تا 100 ميليارد تومان افزايش دهيم.

او با اشاره به ارائه لايحه در نظر گرفتن سهم بيست و هفت صدم درصدي از بودجه دستگاه‌ها براي حوزه ورزش، عبور اين پيشنهاد از كميسيون تلفيق مجلس را طي شدن 50 درصد راه براي تصويب و تبديل آن به قانون دانست و گفت: با قانون شدن اين پيشنهاد، به اندازه كل اعتبارات 50 سال گذشته به وزارت ورزش و جوانان تزريق اعتبار خواهيم داشت.

هاشمي با بيان اينكه حداقل بايد نيمي از اعتبارات حوزه سلامت به ورزش به‌عنوان يكي از اركان موثر در پيشگيري از بروز بيماري‌ها تعلق گيرد، گفت: در حوزه ورزش همگاني هنوز نتوانسته‌ايم اين موضوع را اثبات كرده و سهم خود را دريافت كنيم.

معاون توسعه منابع و پشتيباني وزارت ورزش همچنين به اقدامات انجام شده در امور رفاهي كاركنان اين وزارتخانه اشاره و با يادآوري اينكه حقوق پرسنل بالغ بر 100 درصد در حوزه ستادي و بين 60 تا 100 درصد در استان‌ها افزايش داشته است، گفت: مجوز جذب 300 نفر نيروي متخصص در قالب امريه صادر شده است.

هاشمي گفت: هزينه هر يك نيروي امريه براي دو سال حدود 10 ميليون تومان است بنابراين با جذب اين نيروها فرصتي براي رفع مشكل نيروي انساني اداره‌ها با كمترين هزينه فراهم مي‌شود.

معاون وزارت ورزش و جوانان يكي از بهترين اتفاقات را فراهم شدن امكان جذب و استخدام قهرمانان المپيك، آسيا و جهان دانست و گفت: طي تفاهم‌نامه‌اي با وزارت راه و شهرسازي، تعدادي از قهرمانان المپيكي براي دريافت خدمات رفاهي به اين وزارتخانه معرفي شده‌اند و اميدواريم در آينده زمينه براي معرفي قهرمانان پارالمپيكي نيز فراهم شود.

انتهای پیام /  101
1559 کلیک ها  جمعه, 26 آذر 1395 00:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا