«امید» با دست سنگین به تشک بازگشت

راستین آنلاین:پس از این باخت ،جنگجویان ایرانی یکی یکی از ازگردونه مسابقات المپیک حذف شدند تا همه ی امید ها به قهرمان ریز اندام شیرازی ختم شود.

اما نورزی هم «امید»همیشگی نبود.خستگی در چهره قهرمان المپیک لندن موج می زد.«امید»بار سنگینی روحی راتحمل می کرد.باری که ناشی از نمایش دورازانتظار تیم ملی کشتی فرنگی در ریو بود.

این بار آنقدر بر دوش نوروزی سنگینی می کرد که قهرمان شیرازی المپیک نتوانست بارانداز و سالتو های منحصر به فردش را دربزریل به نمایش بگذارد.

دومین مسابقه نوروزی در المپیک حکم بازگشت او به تهران را صادرکرد تا تنها امیدباقی مانده  کسب مدال طلا در کاروان کشتی فرنگی نیز رنگ واقعیت به خود نگیرد.

برخی از کارشناسان بر این باوربودند که اتفاقات المپیک ریو،کشتی نوروزی را تمام خواهد.اما چنین نشد.

حمایت های استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان فارس از قهرمان المپیک لندن باعث شد تا نوروزی از دورانی که برخی آن را دوران بازنشستگی او می دانست،دوران بهسازی و اصطلاحا ریکاوری بسازد و بار دیگر روی تشک کشتی زیر بغل حریفان تمرینی خود بزند.

بازگشت محترمانه نوروزی به تشک کشتی          

اما نوروزی کشتی گیر کوچکی نبود.او باید با دست سنگین به تشک باز می گشت.مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با درک صحیح از این موضع آستین ها را بالازدتاباتدارک دیدن مراسمی درشان یک قهرمان «امید»را به تشک کشتی شیراز بازگرداند.

حیدر علی کامیاب در این خصوص می گوید:قدرشناسی درخون و رگ مردم ماست.

وی با بیان اینکه نبایدقهرمانی را که روزی بهترین و غرورآفرین ترین دقایق را برایمان به ارمغان آورده ،پس از یک شکست تنها گذاشت می گوید:مردم فارس پس ازالمپیک ریو با استقبالی که به مراتب پراحساس تر از استقبال ازنوروزی در بازگشت از لندن بود نشان دادن که امید نوروزی راتنها به خاطر رنگ مدال هایش دوست ندارند.

نوروزی حداقل تا 4 سال دیگر می تواند کشتی بگیرد

اما یکی از کارشناسان ورزش کشتی که معتقد است امید نوروزی حداقل تا 4 سال دیگر می تواند در سطح اول جهان کشتی بگیرد درخصوص نتایج کشتی فرنگی در المپیک ریو می گوید:به نظر می رسد بدنسازی غلط باعث شد تا بدن کشتی گیران به در مسابقات سنگینی مانند المپیک اصطلاحا خالی کند.

محمود شبان سروستانی که امید نوروزی را نیز ازاین قاعده مستثنی نمی داند معتقد است این قهرمان کشتی فرنگی مجبور بود علاوه بر تحمل فشاربدنی ناشی از تمرینات غلط بدنسازی بار روحی ناشی از شکست های پی درپی نفرات قبلی را نیزدر تیم ملی بردوش بکشد.

وی  در عین حال ضعف داوری را نیز از جمله عوامل شکست و حذف نوروزی از گردونه مسابقات دانست و گفت ،علیرغم اعمال نفوذدرداوری که نتیجه آن به ضرر نوروزی تمام شد اما نشانه هایی در نتایج کشتی فرنگی ایران در کاروان وجود دارد که نشان می دهد بدون اشتباهات داوری هم کشتی فرنگی ایران از پیش شکست خورده بوده است.

این پیشکسوت کشتی در عین حال بر لزوم ایجاد سازوکار مناسب جهت حفط وتقویت روحیه قهرمانانی همچون سوریان و نوروزی تاکید می کند و می گوید:امثال امید نوروزی یک روزه قهرمان المپیک نشده اند که با یک ناکامی ازتشک کشتی فاصله بگیرند.

شبان سروستانی شکست را جزو جدانشدنی ورزش می داند و می گوید:کشتی از جمله ورزش هایی است که هیچگاه مساوی ندارد.اما مهم این است که پس از اعلام نتیجه چه اتفاقی دربیرون از تشک روی دهد.

وی با بیان اینکه هيچ ورزشكاري نیست که در بالاترين سطح مهارت و با بيشترين افتخارات و مدال‌هاي المپيكي و جهاني طعم شكست را نچشيده باشد،شکست  را  پلي براي رسیدن به پیروزی می داند و می گوید: اين جمله شايد در ظاهر فقط يك شعار باشد، اما مفهوم بسيار ژرفي دارد.

به اعتقاد شبان سروستانی  توجه به معنا و مضمون دقيق اين جمله مي‌تواند ورزشكاران و مربيان تيم‌هاي شكست خورده را به پاسخ اين سوال برساند كه پس از يك ناكامي چگونه مي‌توان بار ديگر طعم شيرين موفقيت و افتخار را چشيد.

این پیشکسوت کشتی بر این باور است که پذيرش شكست هرگز به اين معنا نيست كه شما دست از كار بكشيد و تسليم شويد و هيچ وقت پيشرفت نكنيد.

وی که  امید نوروزی را کشتی گیری باهوش  می داند معتقد است،اقدام برزگان ورزش فارس و حمایت های شخص مدیرکل ورزش از امید نوروزی می تواند باعث شود تا این قهرمان ارزنده کشتی حتی مدعی کسب مدال در المپیک 2020باشد.

مردم همیشه به من لطف داشته اند

اما نوروزی که این روزها به نظر می رسد با وضعیت پس ازبازگشت ازالمپیک ریوکمی فاصله گرفته است درخصوص بازگشتش به تشک کشتی می گوید:مردم همیشه به من لطف داشته اند و من همیشه شرمنده الطاف مردمی هستم که با برد و باخت من گریه کرده اند.

قهرمان المپیک لندن خود را سرباز کوچک وطن می نامند و با ابراز ناراحتی از به ثمر نرسیدن زحماتش در المیپک ریو می گوید:یکی از بزرگترین آرزوهایم به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار کشور در المپیک و به دنبال آن شاد کردن دل میلیون ها ایرانی بود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

نوروزی از حمایت های استاندارو مدیرکل تربیت بدنی استان قبل و بعد از مسابقات المپیک تشکر می کند و می گوید: در فضایی که حرمت قهرمان به رنگ مدالش نیست می توان امیدوار بود که ارزش های اخلاقی برآن جامعه حکمفرما شده است.

درهرحال امید نورزی با دست سنگین و همراهی جمعی از برزگان ورزش استان فارس و مدیرکل ورزش این استان به دایره طلایی بازگشت.بازگشتی امیدوارکننده که نوید هنرنمایی این فرنگی کار شیرازی را در مسابقات آسیایی جاکارتا می دهد.

انتهای پیام /  101
3627 کلیک ها  سه شنبه, 23 آذر 1395 10:49
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا