پای لنگ فجر به شورای عالی ورزش بازشد

راستین آنلاین سیدمحمدعلی افشانی که عصر امروز سه شنبه 11آبان درشورای عالی ورزش استان فارس سخن می گفت،ورزش را عامل غرورملی دانست و افزود:فضا به گونه ای است که تا نام رزش به میان می آید تاخوداگاه همه توجه ها به سمت فوتبال جلب می شودودراستان فارس هم همه به نبودن یک تیم درلیگ برتر این رشته ورزشی می پردازند.

وی با بیان اینکه گه گاه در رسانه‌ها مي‌خوانيم كه برخي عنوان مي‌كنند مسئولان به فجر شهيد سپاسي كمك نكرده ندافزود:درحالیکه  منظور اين افراد ازبکاربردن واژه مسئولان را هم متوجه مي‌شويم اما اظاهرااین دسته از افراد صحبت‌ها، اسناد را بررسي نكرده‌اندکه اینگونه سخن می گویند.

رئیس شورای عالی ورزش استان فارس  در بخش دیگری از سخنان خود، با بيان اينكه بعضي استان‌ها نظير خوزستان در تمام سال‌هاي گذشته منطقه‌اي بازيكن‌ساز و تاثيرگذار در ورزش خصوصا فوتبال بوده است، گفت: اينكه خوزستان هميشه تعداد زيادي تيم در ليگ برتر و ساير ليگ‌ها دارد، جاي شگفتي نيست.

او با تصريح اينكه گمان نمي‌كند ميزان اعتبارات تخصيص داده شده به تيم صنعت نفت آبادان، بيشتر از اعتبارات تخصيص يافته به تيم‌هاي شيراز بوده باشد، گفت: در رقابت‌هاي ليگ يك براي حمايت از تيم فجر شهيد سپاسي، تصميمات خوبي اتخاذ و اجرايي شد.

استاندار فارس با اشاره به كمك حدود 400 ميليون توماني شهرداري شيراز و 600 ميليون توماني ساير منابع اعتباري، گفت: به نظر مي‌رسد تيم فجر با توجه به اينكه بازيكنانش سرباز و نظامي هستند، بايد شرايط مطلوب‌تري داشته باشد.

او با يادآوري اينكه براي آخرين بازي تيم فجر در فينال رقابت‌هاي دسته يك، پاداشي 100 ميليون توماني تعيين شد كه در صورت برد به بازيكنان پرداخت شود، گفت: مديركل ورزش و جوانان فارس اين كمك را قبل از بازي به تيم فجر انجام و قول داد كه در صورت پيروزي معادل اين عدد پرداخت مي‌شود.

افشاني در عين‌حال تاکید كرد: به نظر من رشد ورزش خصوصا فوتبال و ورزش‌هاي حرفه‌اي تنها با داشتن آرزو و تزريق پول امكان‌پذير نيست بلكه اهتمام جدي همه مسئولان را نياز دارد.

میانرود از یک پروژه میراثی به یک پروژه ورزشی تبدیل می شود

در حالیکه مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس دراین از لزوم   بازسازی بخشی از سازه ورزشگاه میانرود شیرازبه دلیل گذشت حدود ربع قرن از ساخت آن سخن گفت،استاندارفارس ضمن مثبت ارزیابی کردن روند تکمیل ایم ورزشگاه خواستار به بهره برداری رسیدن آن تا پایان سال 95 شد.

افشانی از نهايي شدن 30 ميليارد تومان اعتبار براي تكميل این پروژه نيمه‌تمام در شيراز به‌دنبال رايزني‌هاي انجام شده در سطح كشور خبر داد و گفت:اكنون بايد شيوه پرداخت اين اعتبار پيگيري و مشخص شود.

وي با بيان اينكه به‌دليل اعتمادش به مديركل ورزش و جوانان، پيگير تامين اعتبارات مربوطه بوده است، گفت: امروز بعضي از پيمانكاران فكر مي‌كنند بايد پول به آنان داده شود تا كاري را انجام دهند اما بعضي پيمانكاران هم هستند كه كار را انجام مي‌دهند و منتظر پول نمي‌مانند، اين گروه بايد تشويق و قدرداني شوند.

استاندار فارس با بيان اينكه ورزش در دو بعد همگاني و قهرماني بايد دنبال شود، گفت: در بعد تامين سلام جسم و روح، ورزش همگاني و توسعه آن موثرتر است و بايد زمينه‌اي فراهم كرد تا امكانات ورزشي در دسترس همگان باشد. بايد در مسيري حركت كرد كه محلات به امكانات ورزشي مناسب تجهيز شوند.

وي اضافه كرد: اما در بعد ورزش قهرماني، غرور ملي و برانگيخته شدن احساسات و تخليه هيجانات بسيار اهميت دارد و بايد جدي گرفته شود. مي‌توان گفت اين بعد از ورزش در سطح جامعه به لحاظ رواني تاثير فراواني خواهد داشت.

استاندار فارس با بيان اينكه ورزش و جوانان، بايد بخش جوانان را هم مد نظر داشته باشد، گفت: در اين بحث هم نيازمند اجراي برنامه‌هاي مختلف هستيم.

شیراز به یک  پارک آبی نیازمند است

وي با بيان اينكه شيراز نيازمند ايجاد يك مجموعه ورزشي تفريحي آبي است، گفت: اين امكان محيطي براي تخليه هيجانات و دست‌يابي به سلامت را فراهم مي‌كند.

افشاني توجه به نهادهاي اجتماعي براي حمايت از ورزش را بسيار مهم و ضروري خواند و گفت: بايد رسانه‌ها خصوصا صدا و سيما تلاش كنند تا مردم به شكل‌هاي مختلف براي حمايت از ورزش و طرح‌هاي مرتبط با جوانان، همراه شوند.

استاندارفارس اهالی فارس خصوصا مردم شیراز را انسان هایی دوستدار شادی،نشاط و تفریح دانست و با تاکید براینکه این خصوصیت یک حسن خوب برای شهروندان است،از صداو سیما خواست تا برای تقویت این روحیه خوب برنامه ریزی کند.

در رودخانه  خشک ورزش موج خواهد زد

رئیس شورای عالی ورزش استان با اشاره به پيشنهاد اجراي طرحي در محدوده سد تنگ‌سرخ تا آخرين نقطه رودخانه خشك، گفت: با اجراي اين طرح، رودخانه خشك براي تمام سال داراي آب خواهد بود و با ايجاد پياده‌راه و محلي مناسب براي دوچرخه‌سواري و فضاي سبز، دسترسي همگان براي انجام فعاليت‌هاي ورزشي در محيطي شاداب فراهم خواهد شد.

فرصت خوب پایتختی جوانان جهان اسلام

افشاني همچنين به انتخاب شيراز به‌عنوان پايتخت جوانان جهان اسلام اشاره و با يادآوري تلاش‌هايي كه براي تحقق اين مهم انجام شده است، گفت: اين يك فرصت يكساله و بسيار مناسب براي معرفي شيراز و فارس و داشته‌هايمان محسوب مي‌شود كه بايد از آن استفاده مطلوبي انجام شود.

استاندار فارس به پيشنهاد مديركل ورزش و جوانان استان در خصوص تخصيص يك درصد اعتبارات عمراني دستگاه‌ها به ورزش اشاره و تاكيد كرد كه موضوع در شوراي برنامه‌ريزي مطرح خواهد شد.

وي گفت: مي‌توان با صرفه‌جويي از محل اعتبارات عمراني، اين درصد را به مسائل ورزشي اختصاص داد و با گزارشگيري از دستگاه‌هاي اجرايي، عملكردها را ارزيابي كرد.

انتهای پیام /  101
1684 کلیک ها  سه شنبه, 11 آبان 1395 20:46
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا