مدیر کل ورزش و جوانان فارس:

سیاست دولت تکمیل زیر ساخت های نیمه تمام است

راستین آنلاین حیدرعلی کامیاب که ظهر امروز چهارشنبه پس از بازدید از پروژهای ورزشی لامرد در حضور فرماندار،روسای هیات های ورزشی و فعالان ورزش و جوانان این شهرستان سخن می گفت،ورزش را عامل ایجاد سلامت،نشاط و توسعه درجامعه دانست و گفت: یكی از پایدارترین راه‌های جلوگیری از مفاسد، انحرافات و ناهنجاری‌های رفتاری و سالم‌سازی محیط و زندگی اجتماعی توسعه ورزش و همگانی كردن آن است.

وی برنامه محور نبودن را عامل بسیاری از شکست ها درعرصه مدیریت دانست و گفت:اگر درختی کاشته شود و درنتیجه عدم مراقبت لازم به ثمر ننشیندمشکل از درخت نیست.

کامیاب بی برنامه بودن طی سالهای 84 تا 92 را آفت توسعه و پیشرفت در کشوردانست و افزود:ورزش نیز بسیاری از حوزه های دیگر از مضرات این بی برنامه بودن در امان نبوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به درآمد کلان کشور طی دوران حیات دولت های نهم و دهم اشاره کرد و گفت:این مایه تاسف است که پس از آن دوران طلایی کسب ثروت در کشور اکنون ما باید دوریک میز بنشینیم و افسوس گذشته را بخوریم.

کامیاب در عین حالا با بیان اینکه درهمان دوران هم تلاش هایی برای توسعه ورزش دراستان انجام شده که نباید آنها را نادیده بگیریم افزود:پس از روی کارآمدن دولت یازدهم وزارت ورزش ماموریت یافت تا طرح آمایش ورزش را درکشور تهیه و آماده بهره برداری کند که وزیر سابق ورزش با تکیه بربنیه علمی خود و تیمش طی یک کار بزرگ علمی این طرح را آماده کرد.

وی با ایجاد برشی براین طرح، بخش استانی طرح آمایش ورزش کشور تشریح کرد و گفت:بهترین چشم انداز برای توسعه استان فارس همان فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند :«فارس در قله است»

مدیرکل ورزش و جوانان استان دربخش دیگری از صحبت هایش به اهمیت حضور بخش خصوصی و حضورخیرین در ورزش اشاره کرد و گفت: در برنامه پنجم مشکلاتی برای حضور بخش خصوصی و هزینه کردن این بخش در ورزش به وجودآمد که با روی کارآمدن دولت یازدهم و تشکیل مجلس دهم و با رایزنی هایی که در خصوص رفع چالش های اینگونه انجام شده است امیدواریم در برنامه ششم توسعه شاهد رفع موانع حضور بخش خصوصی و ایجاد مشوق هایی نظیر بخشش های مالیاتی این بخش در ازای هزینه کردن در ورزش باشیم.

کامیاب بند ب ماده 117 قانون را نیز یکی دیگر از راهکارهای توسعه ورزش دانست و گفت: اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه های اجرایی می تواند رونق قابل توجهی به ورزش ببخشد.

وی نگاه دولت یازدهم به ورزش را نگاهی کارشناسانه دانست و گفت،دوالحاقیه به ماده 27 قانون که اجازه حضور بخش خصوصی را در بهره برداری از پروژه های نیمه کاره صادر می کند می تواند زمینه ساز حضور بخش خصوصی درورزش باشد.

کامیاب درادامه با اشاره به آماروارقام موجودمبنی بروجودسرانه 5/1 متری ورزش درلامرد گفت:حقیقت ماجرا این است که از این سرانه تنها16درصد شامل اماکن سرپوشیده می شود.

وی ادامه داد اینکه دریک زمین خاکی دو میله آهنی بکاریم و نام آن را مکان ورزشی بگذاریم وسرانه ورزشی را به این روش افزایش دهیم نه عادلانه است نه عالمانه!

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با تاکید براینکه طرح های نیمه تمام ورزشی درلامردبجز استخر سرپوشیده که توسط شرکت توسعه و تجهیزآن را می سازد تا پایان سال مالی جاری به سرانجام خواهد رسیدگفت:باید برای توسعه ورزش و زیر ساخت های آن درلامردشرایط حضوربخش خصوصی وخیرین هموارگردد.

کامیاب در بخش پایانی صحبت هایش به اهمیت حوزه جوانان در برنامه های وزارت ورزش و جوانان پرداخت و گفت،35 درصداز جمعیت 5 میلیون نفری استان فارس را جوانان تشکیل می دهند که این آمار وظیفه مارا ذرارائه خدمات به این قشر سنگین می کند.

وی بی اعتمادی جوانان به دولتمردان و مسئولان وبی تفاوت بودن آنهابه مسایل جاری جامعه را آفت بزرگ جامعه دانست گفت:درسال84 درفارس بیش از300 سازمان مردم نهاد جوان محور وجود داشت که براثربی تجههی مدیران این تعداد درسال 92 به 15 سازمان مردم نهاد کاهش یافته بود.

کامیاب بااشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر محورقراردادن جوانان در تصمیم گیری ها گفت:جلب اعتماد از دست رفته جوانان هنر بزرگ دولت یازدهم بود که نتیجه آن فعال شدن دوباره سازمان های مردم نهاد و مسئولیت پذیر شدن جوانان پیرامون مسایل اجتماع بوده است.

وی خواستار فعال شدن بیش از پیش سازمان های مردم نهاد درلامرد شدو ابراز امیدواری کرد تا با احداث و راه اندازی خانه جوان در این بخش از استان فارس شاهد فعالیت این تشکل ها در چارچوب فعالیت های تعریف شده باشیم.

unnamed

انتهای پیام /  101
1644 کلیک ها  چهارشنبه, 05 آبان 1395 16:51
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا