مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

مجمع هیات فوتبال استان هفته آینده برگزار می شود/ورزش آموزشگاه ها موتورمحرکه ورزش استان است

راستین آنلاین- حیدرعلی کامیاب با بیان اینکه این دوطرح شامل دو زمین فوتبال با چمن مصنوعی و پیست دو میدانی در خفر و جهرم است افزود: درمراسم افتتاح این دو طرح عمرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس و نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور خواهند داشت.

برگزاری مجمع هیات فوتبال پس از3 سال

وی افزود:در این سفر رئیس فدراسیون فوتبال به استان فارس که شنبه آتی و به دعوت اداره کل ورزش و جوانان  انجام خواهد شد مجمع هیات فوتبال استان نیز در شهرستان جهرم برگزار خواهد.

کامیاب در بخش دیگری از صحبت هایش به اهمیت مجامع هیات های ورزشی  اشاره کرد و افزود: هیچ مرجعی مانند مجمع یک هیئت نمی‌تواند با ارائه نظرات کارشناسی ضمن  تصمیم‌سازی در روند توسعه آن ورزش تصمیم گیری کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس  عدم تشکیل مجا مع هیات های ورزشی در چند سال گذشته را یک ضعف بزرگ مدیریتی دانست و گفت: با توجه به اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان، در یک سال گذشته مجمع  بیش از ۳۰ هیات ورزشی در استان فارس تشکیل شده است .

تعامل با روسای فدراسیون های ورزشی

کامیاب به حضور روسای فدراسیونهای مختلف ورزشی در استان فارس طی یکی دوسال گذشته اشاره کرد و گفت: حضور رئیس یک فدراسیون ‌می تواند زمینه ساز معرفی بیشتر مربیان،داوران و قهرمانان آن رشته درسطح ملی و هموارشدن روند حضور ورزشکاران،داوران و مربیان آن رشته در سطوح بالاتر باشد.

وی تسریع در روندساخت و بهره برداری از پیست سوار کاری شیراز را نتیجه تعامل سازنده اداره کل ورزش و جوانان و هیات این رشته ورزشی با فدراسیون دانست و افزود:با حضور چند باره رئیس این فدراسیون روند آماده سازی این پیست به عنوان یکی از پیست های بزرگ و بین المللی در جنوب کشور با سرعت بیشتری انجام گرفته است.

کامیاب  به حضور چندین باره روسای فدراسیون هایی نظیر بسکتبال، دو میدانی،کونگ فوو کشتی دریک سال گذشته در استان فارس اشاره کرد و افزود:یکی از آثار حضور رئیس فدراسیون بسکتبال در استان فارس ،بازگشت دوباره شرکت تولید کننده لوله AS به عنوان حامی این رشته ورزشی و حضور دوباره نماینده استان در لیگ برتر این رشته ورزشی است.

وی با تاکید دوباره بر لزوم برگزاری مجمع هیات های ورزشی گفت:در مدت زمان باقی مانده از سال 95 با دعوت ازروسای  دیگر فدراسیون های ورزشی مجامع تمام هیات های ورزشی استان را برگزار خواهیم کرد.

ورزش آموزشگاه ها موتور محرکه ورزش استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس درادامه به اهمیت ورزش آموزشگاه ها اشاره کرد وبا ابراز تاسف از بی توجهی انجام گرفته در دولت های نهم و دهم به این حوزه مهم گفت:با تعطیلی کامل ورزش آموزشگا ه ها دردولت دهم انگیزه استعداد یابی و پرورش آن در آموزشگاه ها از بین رفت.

کامیاب ورزش آموزشگاه ها را موتور محرکه ورزش استان دانست و با اشاره به میزبانی استان فارس از المپیاد ورزشی دانش آموزان دریکی دو ماه اخیر گفت:در دولت یازدهم و علیرغم تمام محدودیت های موجود خون تازه ای دررگ های این ورزش جاری شد و با توجه بیش از پیش به فدراسیون ورزش های آموزشگاهی و هیات این رشته ورزشی در استان ها زمینه بروز استعدادها در آموزشگاه ها و کشف و پرورش آنها فراهم شد.

وی به انعقاد تفاهم نامه بین وزراتخانه های ورزش و جوانان و آموزش و پروش در سطح ملی و اداره کل ورزش و جوانان و سازمان آموزش وپرورش در سطح استانی اشاره کرد و گفت:تجهیز و راه اندازی دوباره پایگاه قهرمانی استان به عنوان یکی از مجهز ترین پایگاه های قهرمانی و استعداد پروری می تواند درکنار تفاهم نامه های مذکورزمینه کشف و پرورش استعداد های نوجوان و جوان در سطح آموزشگاه ها رافراهم سازد.

ورزش محلات محور توسعه سلامت

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس درادامه صحبت هایش به ورزش محلات نیز اشاره کرد و با محور خواندن این حوزه از ورزش در توسعه سلامت شهر و استان گفت:خوشبختانه و در جهت تحقق سیاست های دولت یازدهم مبنی بر لزوم اهمیت سلامت جسمی و روانی جامعه و حمایت های معاون سیاسی امنیتی و اموراجتماعی و همچنین مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس اعتبار خوبی برای توسعه ورزش در محلات استان  درنظرگرفته شده است.

کامیاب این اعتبار را حدود6 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت:توسعه ورزش در محلات با افزایش نقش محوری یاوران شورا،شورای ورزش محله و یا مساجد محل امکان پذیر خواهد بود.

وی ایجاد محدودیت در محلات را به دلیل افزایش ساخت وساز در شهرهاو کمبود زمین با کاربری ورزشی را مانعی برای ایجاد فضای ورزشی در محلات دانست و خواستارتدابیری در این خصوص توسط شهرداری ها شد.

کامیاب در عین حال گفت:با توجه به کمبود زمین در محلات شهرهای استان گفت:درآینده ای نزدیک و در اطراف دو شهر ازاستان، دو مجموعه ورزشی بزرگ جهت استفاده شهروندان ساخته خواهدشد.

 سهم فارس از مدال آینده پاراالمپیک

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس درادامه به فرصت کم تیم مدیریتی کنونی این اداره کل جهت برنامه ریزی برای حضور پررنگ تر ورزشکاران استان فارس در المپیک ریو اشاره کرد و گفت:با دومدال طلای ساره جوانمردی از مجموع 8 مدال طلای کسب شده توسط کاروان پاراالمپیک جمهوری اسلامی، سهم فارس به 25 درصد ازمدال های طلای کشورمان در این تورنمنت رسید واگر مدال های نقره فوتبالیست های تیم 5 نفره را نیز به این آماراضافه کنیم آنگاه سهم فارس از کل مدال های کسب شده در پاراالمپیک ریو به 30 درصد مجموع مدال های کسب شده توسط کاروان جمهوری اسلامی می رسد.

کامیاب این آماررا نشانه ای از لزوم برنامه ریزی هرچه بیشتر درورزش جانبازان و معلولان استان دانست و گفت:با برنامه ریزی انجام گرفته به دنبال افزایش سهم حضور ورزشکاران استان فارس در رشته هایی نظیر وزنه برداری،تیر اندازی و تکواندو و امید به کسب مدال در این رشته ها در المپیک و پاراالمپیک 2020توکیو هستیم.

انتهای پیام /  101
2017 کلیک ها  جمعه, 23 مهر 1395 13:34
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا