مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس:

خانه کاراته فارس تا پایان امسال به فضای های ورزشی استان افزوده می شود

حیدر علی کامیاب که در حاشیه برگزاری مسابقات کاراته کشور سبک شیتوریو کوبه اوزاکا جام تجلیل از استادان حبیب اسماعیلی و محمد علی مردانی سخن می گفت، ازکاراته به عنوان یکی از رشته های پرافتخار دراستان فارس یادکرد.

وی با اشاره به افتخارات این رشته ورزشی در استان فارس گفت:حدود نیم قرن است که کاراته درفارس  نسل به نسل زمینه ظهور و بروز ستارگان متعددی را درسطح ملی و بین المللی فراهم کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به میزبانی این مسابقات توسط استان فارس گفت:شهرستان های مختلف استان به این درجه  از توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری رسیده اند که میزبانی مسابقات مختلف ورزشی را در سطح ملی برعهده گیرند.

کامیاب گسترش ورزش در جامعه را یک ضرورت غیرقابل انکار دانست و گفت:  اگر می خواهیم شهر و کشوری شاداب‌ و با نشاط داشته باشیم چاره ای جزگسترش ورزش در دو بعد همگانی و قهرمانی نداریم.

وی اهمیت دادن به ورزش را عاملی برای دوری جامعه از انحرافات و آسیب های اجتماعی دانست و افزود:انحرافات، جامعه را به سوی انحلال می کشاند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس  فساد را عامل مهمی در انحلال بسیاری از جوامع بشری دانست و گفت: جامعه ای که درآن  به ورزش اهمیت داده می شود  حتما می تواند از انحلال و فساد جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه گسترش ورزش باعث اعتلای جامعه و دوری افراد از آسیب های اجتماعی می شود خواستار ایجاد نگاه علمی به ورزش قهرمانی شد و افزود:آنچه که باعث شده ورزش کشور نتواند در حد کشورهای توسعه یافته رشدکند کم توجهی به تحقیق، پژوهش، علم و دانش حاصل از آن است.

کامیاب دربخش دیگری ازصحبت هایش با اشاره به عنوان این مسابقات و تجلیل ازدو پیشکسوت این رشته ورزشی افزود:یکی از فضایل حاکم برورزش احترام به پیشکسوتان است.

وی ترویج این فضیلت اخلاقی را یکی از دغدغه های فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دانست و گفت: لازمه رشد و توسعه همه جانبه در جوامع بشری ارتقای فرهنگی است، زیرا رشد فرهنگی در هر جامعه موجب می شود تا افراد آن جامعه به توانایی های بالای ذهنی، اخلاقی، روانی و اجتماعی دست یابند.

کامیاب ایجاد این توانایی ها را در جامعه زمینه ساز انتقال فرهنگ از یک نسل به نسل دیگردانست و گفت:درچنین شرایطی می توان به داشتن جامعه ای پویا و با فرهنگ امیدواربود.

انتهای پیام /  101
2313 کلیک ها  جمعه, 05 شهریور 1395 15:29
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا