راهکارهای کاهش اضطراب بعد از امتحان

راهکارهای کاهش اضطراب بعد از امتحان
جلسه امتحان
این تکنیک‌‏ها می بایست برای مدتی انجام شوند تا نتیجه آن دیده شود. چنانچه با انجام راهکارهای مذکور، همچنان اضطراب امتحان بالایی را تجربه می‌نمایید با یک روانشناس مشورت نمایید.

بعد از اینکه امتحانتان تمام شد و از جلسه امتحان بیرون آمدید، راهکارهای زیر را بکار ببرید:

  • بلافاصله بعد از امتحان، جواب سوالات را با همکلاسی های خود مرور نکنید، شما نمی توانید نتیجه را عوض کنید بلکه اضطراب و نگرانی خود را بالا می برید و در صورت داشتن اشتباهات، احساس یاس و ناامیدی از خود خواهید کرد. به‌‏جای آن، بهتر است به انجام فعالیتی شادی‌‏آورهمچون ورزش یا یک پیاده روی بپردازید.
  • بعد از گذشت مدتی کوتاه از امتحان، می‌‏توانید به نقائص و مشکلات یادگیری خود توجه نمایید و به‌‏دنبال راهکارهای اصلاحی آن برای امتحان بعدی باشید.
  • نمره یا میزان پیشرفت خود را با دیگر همکلاسی‌هایتان مقایسه نکنید؛ فقط از تجربه خود بیاموزید که در کدام بخش‌‏ها نیاز به مطالعه و تلاش بیشتری دارید.
  • خود را برای سوالاتی که نتوانسته اید درست پاسخ دهید سرزنش نکنید؛ بلکه برای سوالاتی که پاسخ درست داده‌‏اید خود را تقویت کنید. به طور مثال بگویید: «این بار بهتر عمل کردم… اضطراب کمتری داشتم… دفعه بعدی بهتر عمل خواهم کرد… دارم پیشرفت می کنم…»
  • موفقیت و عدم موفقیت خود را بیشتر ناشی از تلاش خود بدانید تا استعداد یا بی‌‏استعدادی ذاتی؛ این امر موجب می‌شود تا تفکر منفی ناتوانی و بی استعدادی ذاتی در شما شکل نگیرد و با تلاش بیشتر بتوانید موفقیت را تجربه نمایید و همچنین کمک می‌‏کند تا بتوانید امید خود را برای رسیدن به موفقیت های بیشتر همچنان حفظ کنید.

این تکنیک‌‏ها می بایست برای مدتی انجام شوند تا نتیجه آن دیده شود. چنانچه با انجام راهکارهای مذکور، همچنان اضطراب امتحان بالایی را تجربه می‌نمایید با یک روانشناس مشورت نمایید.

 

سرویس اجتماعی رآستین انلاین
288 کلیک ها  چهارشنبه, 09 تیر 1395 ساعت 17:17
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

بالا