این چهار تصور درباره دويدن غلط است

این چهار تصور درباره دويدن غلط است
دویدن
نحوه صحيح دويدن دويدن تاثير زيادي روي سلامت دارد و به کاهش وزن نيز کمک مي‌کند. به گزارش خبرگزاري آريا،دويدن تاثير زيادي روي سلامت دارد و به کاهش وزن نيز کمک مي‌کند.

دويدن حتي نشاط و شادي را افزايش مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. با اين حال تصورات نادرستي درباره اين ورزش وجود دارد.


تصورات نادرستي که درباره دويدن 


1. دويدن براي زانوها بد است
بررسي‌ها نشان داده است که دويدن باعث افزايش قدرت زانواها و ديگر مفاصل مي‌‌‌‌‌‌‌شود و سلامت استخوان‌ها را افزايش مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. دويدن براي بدن مضر نيست. محققان معتقدند که بدن انسان براي دويدن ساخته شده است. بهتر است براي جلوگيري از زانو درد به هنگام دويدن از کفش‌هاي مناسب استفاده کنيد.

بهتر است که دويدن را ابتدا آرام شروع کنيد مثلا ابتدا پياده روي انجام دهيد و کم کم سرعت خود را افزايش دهيد. به بدن خود زمان کافي بدهيد تا به ورزش عادت کند.

2. دويدن بلافاصله باعث کاهش وزن مي‌‌‌‌‌‌‌شود
دويدن يکي از موثرترين ورزش‌هاي کاهش وزن است. با اين وجود شما سريعا شاهد اين کاهش وزن نخواهد بود. ورزش شديد اشتها را نيز افزايش مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. بنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اين براي کاهش وزن بايد تغذيه را نيز کنترل کنيد. ورزش در کنار کاهش ميزان چربي ها باعث افزايش حجم عضلات نيز مي‌‌‌‌‌‌‌شود ممکن است شما وزن کم نکرده باشيد، اما چربي بدن شما کاهش پيدا کرده باشد.

 

3. دويدن براي بدنسازان مناسب نيست چون با دويدن عضلات مي ريزند!!!

همچنان در ميان برخي از بدنسازان و همچنين در ميان بسياري از مردم اين طرز تفکر اشتباه رايج است که ورزش دو براي بدنسازان مناسب نيست. نکته جالب اينجاست که نه تنها اين گفته صحيح نيست بلکه دويدن به فرد بدنساز کمک مي کند که حتي بدني زيبا تر حاصل آيد و دليل آن نيز مصرف شدن و تحليل رفتن چربي هاي اضافي است که در بافت هاي بدن موجود است. با کاهش يافتن اين سطوح چربي عضلات به مراتب زيبا تر جلوه مي نمايند. شايان ذکر است که با توجه به مقوله چربي سوزي و استفاده بدن از سطحي از کالري موجود براي تامين انرژي در هنگام دويدن, کاملا طبيعي و منطقي است که در برخي از بازه هاي زماني در طي دوره هاي خاص, ورزشکاران از تمريناتي همچون دويدن خود داري کنند. علاوه بر اين براي شخصي با اندامي بسيار لاغر که قصد دارد افزايش حجم داشته باشد مسلما نيازي به دويدن هاي طولاني و مصرف کردن کالري موجود در بدن نيست. اما دويدن باعث ريخته شدن عضلات نمي گردد.


روش صحيح دويدن دويدن به فرد بدنساز کمک مي کند که بدني زيبا تر داشته باشد


3. اگر بدوم نياز به ورزش ديگري ندارم
دويدن باعث فعاليت تمام عضلات بدن مي‌‌‌‌‌‌‌شود. با اين حال ما نياز به ورزش‌هاي ديگر براي سالم ماندن داريم. بهتر است که سه نوع ورزش را با هم ترکيب کنيم تا نتيجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهتري بگيريم. انجام ورزش‌هاي کوتاه مدت و شديد براي افزايش متابوليسم بدن، انجام ورزش‌هاي قدرتي براي افزايش عضلات و انجام ورزش‌هاي هوازي براي سوزاندن کالري مفيد هستند.

4. به اندازه کافي جوان نيستم که بدوم
همه مي‌توانند بدوند. هر فردي با هر وزن و سني مي‌تواند اين ورزش را انجام دهد.

409 کلیک ها  چهارشنبه, 09 تیر 1395 ساعت 05:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

بالا