مدیر اجرایی کارخانه آی تی آی شیراز:

کارخانه در صورت پرداخت معوقات کارگران آماده راه اندازی است/چادر ها تا زمانی که مطالباتمان را نگیریم برپاست

مدیر اجرایی کارخانه آی تی آی شیراز:
کارگران متحصن - شیراز
مدیراجرایی کارخانه آی تی آی شیراز گفت: اگر ابتدا تمام معوقات کارگران که خدود 30 میلیارد تومان است پرداخت شود ما آماده راه اندازی مجدد کارخانه تنها با 10میلیارد تومان برای پروژه اول هستیم.

به گزارش راستین آنلاین شیراز، مهدی محمدی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیشینه کارخانه آی تی آی شیراز، دلیل مواجه شدن این کارخانه با مشکلات کنونی را سیاست های غلط واردات قطعات و سیستم های مخابراتی از خارج از کشور دانست که  منجر به از دست دادن تنها مشتری خود که همان وزارت مخابرات بود شد .

وی افزود: ابتکار و ساخت کارت سوخت متعلق به این کارخانه بود که متاسفانه مسئولین پس از ساختن و تحویل کارت سوخت، دولت از سپردن خدمات پشتیبانی که می توانست کارخانه را زنده نگه دارد سر باز زدند و هیچ سهمی به کارگران نرسید.

محمدی‌نژاد با تاکید براینکه، کارخانه ITI هنوز و بر اساس اسناد مثبته، بالغ بر 40 میلیون دلار بابت پروژه کارت سوخت، طلبکار است، گفت: براساس اسناد، حجم قرارداد 150 میلیون دلار بود که تنها 110 میلیون دلار پرداخت و مابقی آن در گیر و دار اختلاف شرکت نفت و پیمانکار پروژه که آن زمان با مدیریت آقای نعمت‌زاده متولی کار بود، گرفتار شد!

مدیر اجرایی کارخانه آی تی آی گفت: به گفته مسئولین مربوطه تمام 150 میلیون دلار هزینه کرد دولت ظرف مدت 4 روز به واسطه صرفه جویی که در سوخت به عمل آمد برگشت شد.

محمدی‌نژاد با تاکید بر توان کارخانه برای اجرای پروژه های مختلف، افزود: اگر دولت 30 میلیارد تومان معوقات کارگران که در حال حاظر همگی بازنشسته هستند را بپردازد، برای راه اندازی کارخانه و اولین پروژه که همان ساخت صندوق های فروشگاهی  است تنها 10 میلیارد تومان نیاز داریم.

او با بیان این‌که یک قرارداد انجام کار آماده شده که بلافاصله پس از نهایی شدن وضعیت مطالبات کارگران، اجرایی می‌شود، گفت: قرارداد تولید صندوق‌های فروشگاهی به تعداد 200 هزار دستگاه که ارزش هر دستگاه حداقل 3 میلیون تومان محاسبه می‌شود، آماده اجراست.

وی دیگر پروژه های آماده اجرا را ساخت باطری های مورد استفاده در خودرو های برقی، ساخت بانک خای مجازی و ساخت کیت های تبدیل موتور های بنزینی به برقی عنوان کرد، که با حل شدن مشکل معوقات کارگران می توان آنها را اجرایی کرد.

به گزارش ایلنا، بعد از اتمام نشست خبری، تعدادی از کارگرانی که مطالبات‌شان معوق مانده، خواستار شنیدن حرف‌های آنان شدند.

یکی از نمایندگان این گروه گفت: تعداد کارگرانی که مطالبه دارند را 1226 نفر است و جمع مطالبات آنان به حدود 35 میلیارد تومان می‌رسد. البته این عدد مربوط به 8 سال قبل بوده و تاخیر هم باید مدنظر قرار گیرد.

مظلوم گفت: تنها خواسته ما پرداخت مطالبات و حقوق از دست رفته است. طی این سال‌ها بارها به مراجع مختلف مراجعه کردیم اما نتیجه نداشت و به ذهن‌مان رسید که به شکل خودجوش، در محوطه کارخانه متحصن شویم تا مطالبات‌مان پرداخت شود.

او که از کارگران ماهر و متخصص بازنشسته این شرکت است، ادامه داد: ما تعلقی به هیچ گروه و صنف سیاسی و ... نداریم و تنها و تنها خواستار حقوق خود هستیم.

مظلوم تاکید کرد: ما مانع راه‌اندازی این شرکت نیستیم. حرف ما این بوده و هست که اول مطالبات ما را پرداخت کنند. بعد به‌دنبال راه‌اندازی مجدد کارخانه باشند.

آصف دیگر فردی بود که به نمایندگی از کارگران حاضر در محوطه کارخانه با خبرنگاران سخن گفت و تاکید کرد: برای آن‌که فردی به واسطه دنبال کردن مطالبات و بیان خواسته‌های ما دچار مشکل نشود، تصمیم گرفته‌ایم شخص خاصی را به‌عنوان نماینده معرفی نکنیم.

او با تاکید بر این‌که فردی به‌نام شمشیری، از طرف حدود 400 کارگر، با امضاء یک نامه، به‌عنوان نماینده تعیین شده بود، گفت: امروز و در حال حاضر،‌ همه ما نماینده هستیم و موضوع به فرد خاصی باز نمی‌گردد.

آصف گفت: هر یک از این افراد که امروز مقابل شما خبرنگاران قرار دارند، افرادی متخصص به‌شمار می‌روند که به واسطه تحصیل، تجربه و طی دوره‌های متعدد تخصصی، دارای توان حرفه‌ای در حوزه فعالیت کارخانه ITI و مخابرات محسوب می‌شوند.

او با بیان این‌که اعتماد این افراد نسبت به نمایندگان هیئت حمایت و مسئولان سلب شده است، گفت: پروژه کارت سوخت که زمانی آقای احمدی‌نژاد آن را افتخار خود می‌دانست و ظاهرا یکی از وزیران، مدیرعامل شرکت پیمانکار آن بود، در آن زمان 100 میلیارد تومان سود‌دهی داشت.

آصف تصریح کرد: اگر مسئولان به‌دنبال حل مشکل این کارخانه بودند می‌شد با واگذاری خدمات بعد از عرضه کارت سوخت، این صنعت را سرپا نگه‌داشت و از مشکلات پیشگیری کرد.

او افزود: ما هم آرزو داریم این صنعت دوباره پا گرفته و شاهد حضور جوانان شهر و کشورمان در آن باشیم اما به واسطه خلف وعده‌های گذشته و این‌که اعضای هیئت حمایت، هیچ کمکی به ما نکرده‌اند، اعتمادی به حرف و شعار نداریم.

آصف با بیان این‌که نمایندگان مردم شیراز در مجلس هم هیچ حمایت و اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند، گفت: سهام‌داران این شرکت که دارای توان مالی بالا بوده و هم‌اکنون هم در عرصه صنعت مخابرات در ایران و برخی کشورها، کارخانه دارند، خود قادر هستند که مطالبات کارگران را پرداخت کنند اما عزم انجام این مهم هنوز وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کارگرانی که از ITI بابت سنوات حقوق طلب دارند تا زمانی که مطالبات‌شان پرداخت نشود، چادرهای خود را در محوطه جمع نمی‌کنند.

یکی دیگر از افراد حاضر در این جمع که از مهندسان سابق ITI بود، با تایید مطالب بیان شده توسط همکارانش، گفت: خبرنگاران باید بازدیدی از خط تولید این شرکت داشته باشند و این سئوال را مطرح کنند که آیا با دستگاه‌هایی که زمان ساخت آنها مربوطه به بیش از 2 دهه قبل است می‌توان تولیداتی منطبق با تکنولوژی روز داشت؟

او با تاکید براین‌که تمام کارگران این شرکت، متخصص‌ترین افراد در امر سیستم‌های مخابراتی در حوزه عملکرد و فعالیت شرکت ITI محسوب می‌شوند، گفت: اکنون 8 سال از تعطیلی این شرکت می‌گذرد و دستگاه‌های موجود حدود 20 سال قبل از تعطیلی در این محل نصب شده است.

این فرد مدعی بود که هم‌اینک هم با برند شرکت ITI محصولاتی در ایران تولید و عرضه می‌شود.

384 کلیک ها  پنج شنبه, 13 خرداد 1395 ساعت 14:02
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

بالا